10 میلیارد تومان برای نگه‌داری راه‌های کاشان هزینه شد

آزادراه اصفهان - کاشان - قمکاشان فردا ـ  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان گفت: 10 میلیارد تومان در سال‌جاری برای شانه‌سازی، نصب علائم، برطرف کردن مشکلات نقاط حادثه‌خیز و روکش آسفالت راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان هزینه شده است.

«حامد فلاحی» جمعه ۲ آذرماه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: سه طرح شامل روکش آسفالت جاده اردستان – کاشان به طول 15 کیلومتر، روکش آسفالت راه‌های روستایی ازناوه و ون با 10 کیلومتر طول و به‌سازی و روکش آسفالت جاده 60 کیلومتری برزک – کاشان با اعتبار ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در مرحله برگزاری مناقصه است.

فلاحی از تامین روشنایی چهار نقطه حادثه‌خیز در محورهای کاشان خبر داد و افزود: این طرح شامل روشنایی محورهای رو‌به‌روی شهدای گمنام، رو‌به‌روی سه‌راهی نیاسر و میدان «سوک چم» در جاده کاشان- اردهال و کاشان- برزک می باشد.

وی اضافه کرد: افزون بر روشنایی محدوده امامزاده یونس (ع) در محور کاشان – برزک، پارکینگ و نیوجرسی (حفاظ بتنی) آن نیز با هدف جلوگیری از تردد عرضی خودروها اجرا می‌شود که ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای استانی برای آن تخصیص یافت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان، جاری‌شدن سیلاب در اردیبهشت‌ماه گذشته را یادآور شد و گفت: برای جلوگیری از خسارت‌های این بلای طبیعی 2 دستگاه پل لوله‌ای به قطر یک و نیم متری در مزرعه نواب و حد فاصل روستای شادیان ساخته و در مجموع سیصد میلیون تومان از محل اعتبارهای وزارت راه و شهرسازی هزینه شد.

فلاحی همچنین از ترمیم جاده‌های آسیب‌دیده در سیل بهاری امسال خبر داد و تصریح کرد: بخشی از جاده‌های کاشان – نطنز و کاشان – اردستان دچار آسیب شده‌بود که با اعتبار ۳ میلیارد تومان ترمیم شده‌است.

وی با اشاره به ساخت شانه‌سازی، احداث کانال هدایت سیل و ترانشه‌برداری با هدف جلوگیری از ورود سیل به واحدهای مسکونی و دامداری‌ها عنوان کرد: جاده 6 کیلومتری روستای ده‌زیره که در اثر جاری‌شدن سیلاب آسیب دیده بود نیز با یک‌صد میلیون تومان به‌سازی شد.

رئیس راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان افزود: روکش آسفالت جاده محمدیه به طول چهار کیلومتر در بخش مرکزی کاشان نیز با مشارکت بخشداری مرکزی و اعتبار ۱ میلیارد تومان به پایان رسید.

فلاحی با اشاره به وجود چهار نقطه حادثه‌خیز مصوب کشوری در کاشان بیان کرد: 2 نقطه حادثه‌خیز در آزادراه و 2 نقطه نیز در محدوده مسجدالحسین (ع) و روستای آبشیرین داریم که در حال اصلاح است.

به گفته وی، نقطه حادثه‌خیز مسجدالحسین (ع) با همکاری شهرداری مشکات در حال انجام است و از شهر مشکات تا 300 متر پس از مسجدالحسین (ع) در جاده قم- کاشان دو بانده می‌شود.

2 هزار و 400 کیلومتر راه همسنگ در شهرستان کاشان وجود دارد که یک هزار و 400 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی درجه یک، 600 کیلومتر راه روستایی و فرعی و 400 کیلومتر نیز آزادراه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.