افزایش 34 درصدی نجات‌یافتگان حوادث و آتش‌سوزی‌ها در آبان‌ماه

افزایش نجات‌یافتگان در حوادث و آتش‌سوزی‌های در آبان‌‌ماه ۹۷کاشان فردا ـ مديرعامل سازمان آتش‌نشاني کاشان، از افزایش 34 درصدی نجات‌یافتگان حوادث و آتش‌سوزی‌ها در آبان‌ماه ۹۷ در این شهرستان خبر داد.

«محمدمسعود چایچی» گفت: در آبان‌ماه 47 مورد آتش‌سوزی و 127 مورد حادثه در کاشان رخ داده است که آتش‌نشانان موفق به پوشش موارد اعلام مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ این سازمان شده‌اند.

چایچی افزود: آتش‌سوزی آبان‌ماه به‌نسبت زمان مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشته است که دو عامل رعایت ایمنی در روشن‌کردن آتش و توجه به ایمنی در اتصالات برقی، مهم‌ترین عامل آن بوده‌است.

وی خاطرنشان كرد: پرسنل عملیاتی تیم‌های امداد و نجات در 127 مورد حادثه شامل امداد در تصادفات خودرویی، نشست زمین و آب‌افتادگی، رفع خطر آسانسور و بالابر، نجات شخص، آزادسازی اشیای حلقوی از دست، نجات گرفتار در چاه یا گودال، رفع خطر حیوانات موذی (مار و عقرب)، زنده‌گیری حیوانات محبوس خانگی (گربه و سگ)، بازکردن درب خودرو یا منزل مسکونی و نشت گاز در نخستین فرصت حضور داشته و به هموطنان امدادرساني نموده‌اند.

مديرعامل آتش نشاني و خدمات ايمني کاشان افزود: در این بازه زمانی آتش‌نشانان، تعداد 74 نفر از هموطنان را در حوادث و حرائق نجات‌داده‌اند که این آمار رشد 34 درصدی نسبت به آبان‌ماه 96 داشته و متاسفانه حوادث آبان‌ماه امسال یک فوتی و 16 مصدوم در پی داشته است.

وی در پایان گفت: متوسط زمان رسیدن به محل در عملیات‌ انجام‌گرفته، داخل محدوده شهری در حوادث چهار دقیقه و 0.6 ثانیه و در آتش‌سوزی ها 4 دقیقه و 26 ثانیه بوده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.