تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های شهر برای هنر نمایش

ستاد اجرایی و عوامل جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در شورای شهر۱کاشان فردا ـ در نشست ستاد اجرایی و عوامل جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، با اعضای شورای اسلامی شهر، بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های شهری با هدف مردمی‌تر شدن هنر تئاتر در کاشان تأکید شد.

به گزارش کاشان آنلاین؛ در این نشست که پیش‌از‌ظهر سه‌شنبه ۶ آذرماه، به میزبانی شورای شهر برگزار شد، رئیس شورا در سخنانی گفت: نبود برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست و عدم حمایت بایسته از هنرمندان تئاتری شهر کمبودهایی است که باعث‌شده در این حوزه فرهنگ و هنر شهر ضعف‌های مشهودی داشته باشیم.

«علی رسول‌زاده» با بیان این‌که در مورد رشد شاخص‌های فرهنگ و هنر شهر نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم یادآور شد: متأسفانه برخی نارسایی‌ها باعث‌شده تا اکنون خروجی و بهره‌برداری قابل انتظار از یک جشنواره تئاتری در شهرمان نداشته باشیم. بنابراین لزوم تشکیل یک نشست در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، با حضور متولیان فنی این حوزه برای رسیدن به وحدت‌نظر درباره ترسیم چشم‌انداز آینده هنر تئاتر در کاشان به‌شدت احساس می‌شود.

در این نشست، «مرتضی والی‌زاده» رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، و  «محمد شفافی» دبیر جشنواره چهاردهم و «محسن خسروی» از اعضای کمیته فنی جشنواره، درباره مختصات متنوع و مختلف جشنواره توضیحاتی ارائه کردند.

همچنین شماری از اعضای شورای اسلامی شهر، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوره چهاردهم جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، بر لزوم نگاه به آسیب‌های مختلف اجتماعی و مفاهیم فرهنگ شهروندی در اجراهای جشنواره، ارائه پیشنهاد در استفاده از ظرفیت برخی حسینیه‌ها و تکایای دارای امکانات مناسب زیرساختی برای بردن هر چه بیشتر تئاتر به میان مردم و لزوم توجه به هنرمندان بومی و تقویت آن‌ها از قِبَل برگزاری جشنواره در اجراهای نمایشی و … تأکید کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.