تغییر مدیران باید مبتنی بر شایسته‌سالاری باشد

کاشان فردا ـ زمانی که «ابوالفضل صدرائیه» فرماندار کاشان شد، بسیاری از این‌که نخستین فرمانداری که می‌تواند بدون راهنما در کوچه‌پس‌کوچه‌های کاشان راه برود و گم نشود هیجان‌زده شدند!

اما ستاره اقبال صدارئیه دیر نپایید!
«حمیدرضا مومنیان» با رویکردی برخلاف صدرائیه، پا به ساختمان فرمانداری کاشان گذاشت و با میانه‌روی بین جناح‌ها سعی کرد جای پای خود را در عرصه سیاسی کاشان استحکام بخشد، اما وی که در کوچه‌پس‌کوچه‌های کاشان بزرگ شده بود در پس‌کوچه‌های سیاسی گم شد!

مومنیان قربانی عمل‌کرد اطرافیانی شد که آشنا به کوره‌راه‌های سیاسی بودند! – کاشان نیوز در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی این پاشنه آشیل مومنیان را به وی یادآوری کرده بود – با این‌همه پروژه‌های متعددی که می‌توانست به‌زیر کشیده‌شدن وی بیانجامد به دلایل مختلف ناکام ماند… تا زمانی که با پی‌گیری جدی انتصاب رئیس آموزش و پرورش کاشان که به‌زعم وی غیرقانونی بود، و تلاش معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با برجسته‌کردن آمار عدم جذب بودجه اشتغال‌زایی در کاشان، ناکارآمدی فرماندار را برجسته کند و با یک تیر دو «نشان» را بزند!

یک سایت خبری محلی منسوب به، به‌اصطلاح «اصلاح‌طلبان» در کاشان پس از خداحافظی مهرعلیزاده و صدور حکم سرپرستی شجاعی برای استانداری اصفهان باعجله و خوشحالی نوشت: «تاکنون گزینه‌های مختلفی برای تصدی استانداری اصفهان معرفی‌شده‌اند که شجاعی یکی از این گزینه‌هاست. امروز شجاعی با حکم وزیر کشور به عنوان سرپرست به جای مهرعلیزاده نشست تا رایزنی‌های پشت‌پرده برای انتخاب استاندار اصفهان به قوت خود باقی باشد.»

اما نخستین «هدف» از حضور معاون استاندار در کاشان دورخیز برای جانشینی همان استاندار بود که با انتصاب دکتر رضایی به سنگ خورد! ولی دومین «هدف» که تضعیف موقعیت فرماندار وقت کاشان بود به هدف اصابت کرد.

گفته می‌شود مخالفان حضور مومنیان در فرمانداری با حمایت نماینده کاشان، موفق به برکناری مومنیان و جای‌گزینی علی‌اکبر مرتضایی به‌عنوان فرماندار کاشان شدند، این در حالی است که ساداتی‌نژاد دخالت در تغییر مدیران کاشان را در گفت‌وگو با خبرنگار کاشان نیوز تکذیب کرده است.

فرماندار انتخاب‌شده با پسوند قهرودی این معنی را القا می‌کند که فرماندار کاشان مردی بومی است و این اتفاق نخستین همکاری مشترک «اصلاح‌طلبان» و نماینده منتخب «اصول‌گرایان» کاشان بود!

اما اخباری که اخیراً به‌صورت غیررسمی دست‌به‌دست می‌شود، تلاش برای کنارگذاشتن معاون سیاسی فعلی فرمانداری است که به‌صورت شایعه‌ای، خواسته قلبی «اصولگرایان» را بیان می‌کند، لیکن مخالفت مقامات سیاسی در تهران، این اقدام را با شکست روبه‌رو کرد،

در همین حین، تغییر معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان که در گفت‌وگو با کاشان نیوز اظهارات شجاعی را تکذیب کرده بود نیز با جایگزینی شخصی که از تهران معرفی‌شده است، از جمله شایعات قوی است که به‌گوش می‌رسد، شایعه‌ای که ممکن است به‌زودی جامه عمل بپوشد! باید با اطمینان گفت مدیری که در این حوزه از تهران به کاشان بیاید به‌طورقطع موفق نخواهد بود.

سکوت در برابر این شایعات و تقویت این‌که؛ تغییر مدیران کاشان در جایی خارج از کاشان و باانگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود و کسانی غیر از مسئولین محلی در آن دخالت دارند جایگاه مدیریت شهری را بیش از این‌که هست بی‌ثبات خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.