درمان‌گاه غربال‌گری سلیاک در بیمارستان بهشتی کاشان راه‌اندازی شد

بهره‌برداری از درمان‌گاه غربال‌گری بیماری سلیاککاشان فردا ـ با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمانگاه غربالگری سلیاک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان پنج‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ۹۷ راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در این آیین گفت: این درمان‌گاه برای حمایت، آموزش، درمان و پی‌گیری بیماری سلیاک را‌ه‌اندازی شده است.

دکتر محمدرضا فاضل، با اشاره به راه‌اندازی این درمانگاه با حمایت وزارت بهداشت و انجمن سلیاک افزود: برای تجهیز این درمان‌گاه یک میلیارد تومان، از محل اعتبارات وزرات بهداشت هزینه شده است.

وی، با بیان این‌که تمام اطلاعات بیماران بعد از تشخیص اولیه وارد سامانه کشوری می‌شود، تصریح کرد: با توجه به این‌که این بیماری ژنتیکی است پی‌گیری‌های لازم در خانواده انجام می‌شود.

بیماری سلیاک یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به پروتئینی به نام گلوتن موجود در گندم و جو است که علائم شایع گوارشی و غیرگوارشی متعددی دارد که منجر به عوارض جدی در بیماران می‌شود.

این بیماری ژنتیکی است که در آن فرد توانایی هضم مواد غذایی حاوی گلوتن را از دست می‌دهد و برای ادامه حیات به رژیم‌های غذایی خاصی نیازمند است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.