آموزش‌وپرورش کاشان اعتقادی به تحقیق و پژوهش ندارد

پژوهش‌گران برتر استانی و کشوری آموزش و پرورش کاشانکاشان فردا ـ همایش «پژوهش آینه بالندگی فکر» در راستای تقدیر از پژوهش‌گران برتر کشوری و استانی، ۲۵ دی‌ماه در حالی برگزار شد که رتبه نخست جشنواره خوارزمی و رتبه نخست پژوهش‌گر برتر در حوزه شهری و رتبه برتر اقدام‌پژوهی کشور از کاشان بود.

به گزارش کاشان نیوز درخشش دبیران و دانش‌آموزان کاشانی در حوزه پژوهش با وجود عدم توجه و علاقه مدیریت فعلی، زبان‌زد و در کانون توجه آموزش‌وپرورش کشور و استان است.

به گفته یک کارشناس پژوهش مرکز تحقیقات معلمان کاشان، وظیفه دعوت از فرماندار، رئیس شورای شهر، نماینده مجلس و شهردار توسط کارشناسی پژوهش پژوهش‌گران برتر استانی و کشوری آموزش و پرورش کاشان انجام‌شده اما علت عدم حضور آنان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این بی‌اعتقادی و بی‌علاقگی وقتی روشن‌تر می‌شود که در همایش سالانه تقدیر از این پژوهش‌گران برتر از حضور مدیر آموزش‌وپرورش و روابط عمومی آن به‌عنوان متولی اطلاع‌رسانی خبری نیست.

زهرا رسول‌زاده تصریح کرد؛ عدم حضور مدیریت در جلسات کمیته‌های پژوهشی احتمالاً بیان‌گر عدم علاقه و اعتقاد عملی مدیریت آموزش‌وپرورش به امر مهم و جهانی پژوهش است.

رتبه‌های برتر کشوری آینه تمام نمای آموزش‌وپرورش پویا و علم مدار دبیران و دانش آموزان کاشان است و دریغ که گویا مسئولان دغدغه‌ای جز سیاست زدگی ندارند.

زهرا رسول‌زاده در مورد محتوی این مراسم اضافه کرد: در این همایش از فرناز جلال‌زاده رتبه نخست جشنواره خوارزمی، محمد بهرام پژوهش‌گر برتر کشور، و حسین سربلوکی، ماشاالله مشکینی و سید علی خوارزمی رتبه‌های  برتر اقدام‌پژوهی کشور، توسط معاونت پژوهش و معاونین متوسطه و پرورشی آموزش و پرورش کاشان تقدیر شد.

رتبه‌های برتر استانی پژوهش معلم‌محور و درس‌پژوهی استانی و بیش از چهل رتبه برتر منطقه از دیگر تقدیرشدگان هستند.

بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب از دبیران و معلمان نویسنده برای نخستین‌بار در نمایش‌گاهی در کنار این همایش در معرض دید قرار گرفت و از همه آنان تقدیر شد.

حضور دانش‌آموزان مخترع با دست‌سازهای پژوهشی بخش درخشان دیگری از این همایش بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.