همایش‌ها با محور آب می‌تواند به توسعه پایدار منطقه کمک کند

نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی همایش آب، صنعت و توسعه پایدار آران و بیدگلکاشان فردا ـ  فرماندار شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: برگزاری همایش‌ها با موضوع و محوریت آب، می‌تواند به توسعه پایدار منطقه و شهرستان کمک کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، اسماعیل بایبوردی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی همایش آب، صنعت و توسعه پایدار این شهرستان با تاکید بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مصرف بهینه آب گفت: ایران و از جمله شهرستان آران و بیدگل با قرارگرفتن در منطقه کویری با مشکلات خشک‌سالی و محدویت منابع آبی روبه‌روست.

وی افزود: برگزاری همایش ‌ایی این‌چنینی تحت عنوان مدیریت هوشمند مصرف آب برای آگاهی و اطلاع‌رسانی عموم مردم و فعالان بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و مصارف آب شرب خانگی ضرورت دارد.

بایبوردی تاکید کرد: عدم مدیریت هوشمند مصرف آب، آثار زیان‌بار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای جامعه به‌دنبال دارد.

فرماندار آران و بیدگل ایجاد فروچاله و فرونشست در زمین، تخریب آبخوان‌ و خشک‌شدن چاه‌ها، کاهش رودخانه‌ها، توسعه بیابان، شورشدن آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها و متروکه‌شدن قنوات مهم و با ارزش را از آثار سوء مصرف و مدیریت هوشمند شهرستان آران و بیدگل برشمرد.

وی با اشاره به تغییر الگوی کشت کشاورزان شهرستان، به دلیل محدویت منابع آبی گفت: با معرفی الگوهای کشت کم‌آب‌بَر به جای محصولات پرآب، به کشاورزان می‌توان از کاهش درآمد و معیشت کشاورزان جلوگیری کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.