کمک‌های خیرین در بقاع متبرکه کاشان به 10 میلیارد تومان رسید

کمک‌ها به بقاع متبرکه در کاشانکاشان فردا ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: خیرین این شهرستان در سال جاری بیش از 100 میلیارد ریال کمک‌های غیر‌نقدی برای بازسازی و مصارف بقاع متبرکه این شهرستان اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، اصغر توسلی جمعه ۲۸ دی‌ماه ۹۷ اعلام کرد: 120 بقعه متبرکه در شهرستان کاشان مدفن مبارک امامزادگانی والامقام است و افراد نیکوکار بسته به توان مالی خود، جهت تامین هزینه‌های این اماکن مقدس در قالب طرح مودت مشتمل بر کمک‌های غیرنقدی مشارکت داشتند.

وی افزود: آستان مقدس امامزاده علی ابن باقر (ع)در مشهد اردهال، ابراهیم ابن موسی (ع) در فین، سلیمان ابن حسن (ع) در قمصر و ولی بن موسی (ع) در راوند، بیشترین کمک‌های غیر‌نقدی افراد نیکوکار را در شهرستان جذب کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اضافه کرد: مشارکت‌ها مصالح ساختمانی، وسایل و تجهیزات مورد نیاز بقاع متبرکه و خدمات تبرعی است که به کمک‌ها و فعالیت‌های داوطلبانه و غیر‌نقدی زائران و نیکوکاران تهیه می‌شود را شامل می‌شود.

توسلی یادآورشد: این کمک‌های غیر‌نقدی با رصد فعالیت بقاع متبرکه به صورت مداوم در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و خیریه ثبت می‌گردد.

بقعه‌های متبرکه شهرستان کاشان شامل 100 امامزاده و سه حسینیه زیارتی، 14 آرام‌گاه، 2 مسجد زیارتی و یک قدمگاه است.

همچنین نزدیک به 2 هزار و 284 موقوفه شامل 644 باب مسجد، 94 حسینیه، 2 زینبیه، چهار آرامستان، 12 تکیه و سه دارالقرآن (یک هزار و 525 مورد مربوط به سایر وقف‌ها) در شهرستان کاشان وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.