اهداف طرح استانی‌شدن انتخابات قابل تحقق نیست

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردا – نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، با بیان این‌که طرح استانی‌شدن انتخابات معایب زیادی دارد، گفت: دسترسی مردم به نمایندگان با استانی‌شدن انتخابات کاهش پیدا می‌کند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر افزود: برخی نمایندگان که موافق این طرح هستند ادعا دارند که نمایندگان شهرستان تا سطح استانی ارتقاء پیدا می‌کنند در حالی که هیچ‌گاه این اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: با استانی‌شدن انتخابات، نمایندگان از پیگیری مشکلات حوزه شهرستان خود جدا می‌شوند و حتی سطح مطالبات و مراجعات به آن نماینده نیز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با بیان این‌که بر اساس قانون استانی‌شدن انتخابات نمایندگان هر شهر باید ۱۰ درصد رای شهرستان را داشته و پس از آن هرکس بیشترین رای در استان را داشته باشد به عنوان نماینده مردم آن استان انتخاب می‌شو، اعلام کرد: اگر کاندیدایی ۵۰ درصد رای شهرستان را داشته باشد، اما رای وی در سطح استان از فردی که ۱۰ درصد رای شهرستان را داشته کمتر باشد به عنوان نماینده انتخاب نمی‌شود که این موضوع موجب کاهش انگیزه مشارکت مردمی می‌شود.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: اهدافی که در استانی‌شدن انتخابات نمایندگان مطرح می‌شود قابل تحقق نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.