نخستین مدرسه اوتیسم کاشان راه‌اندازی شد

راه‌اندازی نخستین مدرسه اوتیسم در کاشانکاشان فردا ـ نخستین مدرسه اوتیسم کاشان، در آیینی با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور و جمعی از مسئولان شهرستانی راه‌اندازی شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان در این زمینه به ایرنا گفت: این مدرسه دارای ۳ کلاس کاردرمانی و سه کلاس ویژه دانش‌آموزان اوتیسم است.

حسین مقنی افزود: این مدرسه با 12 دانش‌آموز در بخشی از مجتمع آموزشی شهید فهمیده راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل انجمن اوتیسم کاشان نیز به ثبت نزدیک به 100 پرونده اوتیسم در این انجمن اشاره و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به 150 کودک مبتلا به اوتیسم در این شهرستان وجود داشته باشد.

مریم خیامی اضافه کرد: اوتیسم یک شرایط پیچیده‌ عصبی رفتاری در کودکان شامل اختلال‌هایی در تعامل اجتماعی و رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است که به علت گستردگی علائم بیماری، آن را اختلال طیف اوتیسم نامیده‌اند.

وی اضافه‌کرد: اوتیسم که یک بیماری ناشناخته و در حال پیشرفت در کشور می‌باشد، از اختلال‌های دوران کودکی است که موجب جلوگیری از رشد ارتباطی فرد از بدو تولد می‌شود و تاکنون نیز دلیل خاصی برای آن مشخص نشده است.

بازدید از چند طرح و مدرسه از دیگر برنامه‌های سفر مجید اقدمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به کاشان بود.

پنج مجمتع آموزش ویژه دانش‌آموزان استثنایی با 372 دانش‌آموز در شهرستان کاشان فعال است.
2 هزار و 800 دانش‌آموز طیف اوتیسم هم‌اکنون در 48 واحد آموزشی در کشور به تحصیل اشتغال دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.