استانی‌شدن انتخابات مجلس در گرو اصلاح قوانین کشور

سید علی نکویی رئیس جبهه اصلاحات در استان اصفهانکاشان فردا ـ رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: اگر حضور احزاب در شهرستان‌ها تقویت و از بی‌تفاوتی خارج شوند، مردم شهرستان‌ها می‌توانند به سبب فعالیت احزاب، نمایندگان مورد نظر خود را شناسایی و در آخر انتخاب کنند.

سید علی نکویی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس، تصریح کرد: اساس این طرح می‌تواند حل‌کننده بسیاری از مشکلات باشد، اما ابتدا باید شرایط حاکم در کشور اصلاح شود.

نکویی تاکید کرد: سازوکارهای لازم در طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس اقداماتی هستند که مسئولان باید در راستای بهبود این طرح انجام دهند، تا شهرستان‌ها بتوانند نسبت به انتخاب افراد موردنظر خود آگاهی و تسلط لازم را به‌دست آورند.

وی با اشاره به این‌که تغییرات در قوانین می‌تواند اثرگذاری لازم را در این طرح داشته باشد، گفت: اگر مقرراتی مبنی بر اطلاع‌رسانی‌های لازم و معرفی نامزدها توسط صداوسیما و برخی از رسانه‌های جمعی مصوب شوند، طرح استانی شدن انتخابات مجلس اثرات به مراتب بهتری خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اگر پیش‌بینی شود نامزدها از طریق رسانه‌های ملی به معرفی خود بپردازند، قطعاً میزان رأی و شرکت مردم در انتخابات بیشتر خواهد بود و آن‌ها از اطلاعاتی که کسب کرده‌اند منتخبان خود را انتخاب می‌کنند.

،27 آبان‌ماه سال‌جاری موضوع طرح استانی – شهرستانی‌شدن انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید و سپس گمانه‌زنی‌ها در محافل سیاسی در خصوص این موضوع آغاز شد. نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل از مخالفان این طرح است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.