باغداران کاشان نهال‌های جوان را از سرما محافظت کنند

پوشش نهال‌ها در سرما و زمستانکاشان فردا ـ  رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به شرایط هوا، پوشش نهال‌های جوان تازه کشت‌شده در دستور کار باغداران کاشانی قرار بگیرد.

عباس ارغوانی در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این‌که امروز هوایی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات شهرستان کاشان را تجربه می‌کنیم، اظهار داشت: کمینه و بیشینه دما در اصفهان امروز به صفر و ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و پس از آن در روزهای آتی شاهد افزایش دما هستیم.

وی با بیان این‌که بیشینه دما در گرم‌ترین روز هفته ۱۷ درجه سانتی‌گراد است، افزود: روز جمعه گرم‌ترین روز هفته را به خود اختصاص داده است و هوایی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد را تجربه می‌کنیم و روز جمعه نیز هوایی نیمه‌ابری و بارش پراکنده برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

پوشش نهال‌های جوان تازه کشت‌شده جهت مقابله با سرمای هوا
رئیس اداره هواشناسی کاشان اعلام کرد: از روند سرعت باد تا پایان هفته کاسته می‌شود، بر اساس نظریات کارشناسان جهاد کشاورزی استان توصیه می‌شود باغداران کاشانی نسبت به پوشش نهال‌های تازه کشت‌شده در راستای مقابله با سرما اقدام کنند.

وی با بیان این‌که توصیه می‌شود مراتع در اوقات شب به‌دلیل شرایط جوی ترک شود، گفت: مرغ‌داران و دام‌داران کاشانی با توجه به برودت و سرمای هوا نسبت به تامین سوخت تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند و مرتع‌داران نیز تغذیه علوفه دستی را نیز جایگزین چرا و مرتع خود کنند.

ارغوانی با بیان این‌که دمای هوا در مناطق کوهستانی نسبت به دشت کاشان دو الی سه درجه سانتی‌گراد سردتر است، افزود: باغ‌داران مناطق کوهستان در کاشان، سفیدکردن تنه درختان میوه را مطابق دستورالعمل در دستور کاری خود قرار دهند و جابه‌جایی پاجوش گل محمدی برای متقاضیان احداث گلستان گل محمدی با توجه به شرایط هوایی انجام نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.