انجمن معلولان آران و بیدگل، هزار معلول تحت پوشش دارد

انجمن معلولان سوره صبح آران و بیدگلکاشان فردا – فرماندار آران و بیدگل گفت: از دو هزار و ۱۰۰ معلول تحت‌پوشش اداره بهزیستی این شهرستان، حدود هزار نفر عضو انجمن معلولان آران و بیدگل هستند.

به گزارش مهر، اسماعیل بایبوردی در حاشیه بازدید از انجمن معلولین سوره صبح، فعالیت‌های این انجمن در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اشتغال‌زایی را گامی در راستای توان‌افزایی معلولان بیان کرد.

بایبوردی خدمات مسئولان و مربیان این انجمن در هدایت و کمک به معلولان این شهرستان را ارزش‌مند و ستودنی دانست و گفت: معلولان، ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارند که برای بالفعل‌کردن آن‌ها باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کرد تا شاهد شکوفایی این قشر از جامعه باشیم.

فرماندار آران و بیدگل حضور در جمع افرادی که علی‌رغم محدودیت‌های جسمی، شور و شعور زیستن در پیکره جامعه می‌دمند را افتخاری بزرگ ذکر کرد و ابراز داشت: ما باید بدانیم نقص جسمیِ معلولان، مانع از مشارکت اجتماعی آنان در امور نیست.

وی اذعان داشت: کمک به معلولان به منظور رشد و گسترش مهارت‌های زندگی مطلوب، ایجاد یا افزایش اعتماد به نفس در برخورد با مشکلات می‌تواند در رشد و تکامل عواطف و مهارت‌های اجتماعی آنان موثر باشد.

بایبوردی تأمین سلامت فکری و روانی معلولان را مهم و بی‌بدیل ارزیابی کرد و افزود: این قشر از جامعه به‌دلیل آسیب‌های ناشی از محرومیت، نیاز به تکریم بیشتر دارند و این مجموعه توانسته است با صبر و سعه‌صدر بالا در موفقیت این عزیزان سهم به‌سزایی داشته باشد.

وی بر ضرورت سامان‌دهی فضاهای شهری، اداری و بانک‌های این شهرستان تاکید کرد و گفت: با سامان‌دهی فضاهای شهری و اداری می‌توانیم حقوق شهروندی معلولان را حفظ کرده و در افزایش رضایت‌مندی آنان تاثیرگذار باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.