باغدارن کاشان نهال‌های جوان را از سرما مراقبت کنند

پوشش نهال‌ها در سرما و زمستانکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به سرمای هوا، نهال‌های جوان تازه کشت‌شده پوشیده شود تا از گزند سرما در امان باشند.

عباس ارغوانی در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این‌که چهارشنبه ۳ بهمن‌ماه ۹۷ هوایی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات شهرستان کاشان را تجربه کردیم اظهار داشت: کمینه و بیشینه دما در اصفهان امروز به صفر و ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و پس از آن در روزهای آتی شاهد افزایش دما هستیم.

وی با بیان این‌که بیشینه دما در گرم‌ترین روز هفته ۱۷ درجه سانتی‌گراد بود افزود: روز جمعه گرم‌ترین روز هفته را به خود اختصاص داده است و هوایی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد را تجربه می‌کنیم و روز جمعه نیز هوایی نیمه‌ابری و بارش پراکنده برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

ارغوانی با بیان این‌که از روند سرعت باد تا پایان هفته کاسته می شود، توصیه کرد: دامداران در اوقات شب به‌دلیل شرایط جوی مراتع را کنند، و مرغداران و دامداران با توجه به برودت و سرمای هوا سوخت مورد نیاز خود را از قبل آماده کنند.

وی با بیان این‌که دمای هوا در مناطق کوهستانی نسبت به دشت کاشان دو تا سه درجه سانتی‌گراد سردتر است، افزود: باغداران مناطق کوهستان در کاشان، سفید‌کردن تنه درختان میوه را مطابق دستورالعمل در دستور کاری خود قرار دهند و جابه‌جایی پاجوش گل محمدی برای متقاضیان احداث گلستان گل محمدی با توجه به شرایط هوایی انجام نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.