هر شهروند یک آتش‌نشان

دوره آموزشی هر شهروند یک آتش‌نشانکاشان فردا ـ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، از شروع دوره‌های آموزشی طرح هر شهروند یک آتش‌‌نشان از هفته جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، محمد مسعود چایچی، گفت: بااطلاع‌رسانی انجام‌گرفته از نیمه دوم آذ‌رماه سال‌جاری و ثبت‌نام شهروندان خانم و آقا در مقاطع و سنین مختلف، گروه‌بندی‌های  این طرح انجام و با آموزش‌های با زمان‌بندی‌های مشخص برگزار می‌گردد.

چایچی اعلام کرد: دراین طرح دو دوره 16 ساعته (مقدماتی) و 60 ساعته (تخصصی) آموزشی برای آتش‌نشان داوطلب پیش‌بینی شده است که با درخواست هر داوطلب طی گذراندن دوره نخست، و داشتن شرایط تعیین‌شده سازمان، در دوره بعدی شرکت خواهد کرد.

به گفته وی؛ آشنایی با سازمان، تئوری حریق، خاموش‌کننده‌های دستی، راه‌های خروج اضطراری از محل حادثه، مانور زلزله و کمگ‌های اولیه سرفصل‌های دوره نخست، و دروس مبانی حریق، اصول و مبانی نجات، کمک‌های اولیه پیشرفته، ایمنی ساختمان، اصول پیشگیری از حریق و … برخی از سرفصل‌های دوره تخصصی این طرح است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اعلام کرد: شهروندان علاقه‌مند می‌توانند با ارسال مشخصات خود شامل: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، شغل و شماره تماس، به سامانه پیامکی 100000125000، آمادگی و مشارکت خود را در این طرح اعلام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.