سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی آران و بیدگل ۳ برابر میانگین کشور

سرانه ورزشی آران و بیدگل سه برابر میانگین کشوریکاشان فردا ـ  مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی این شهرستان نزدیک به سه برابر بیش از میانگین کشوری است.

محمد معدندار در گفت‌و‌گو با مهر اعلام کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانش‌آموز در آران و بیدگل در سال ۹۳، ۵۶ سانتی‌متر و میانگین کشوری ۲۰ سانتی‌مترمربع است که این میزان در چهار سال اخیر در آران و بیدگل به میزان بی‌سابقه یعنی ۷۸ سانتی‌متر مربع رسیده است.

معدندار افزود: هم‌اکنون ۱۳ طرح و فضای بزرگ ورزش دانش‌آموزی در آران و بیدگل به همت خیران شهرستان اجرا شده است که از این تعداد هفت طرح مربوط به چهار سال اخیر و با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل بیان داشت: چهار طرح ورزش دانش‌آموزی خسروی، شادان‌پور، شهدای یزدل و زمین چمن مصنوعی اسماعیلیان نیز با همت خیران و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در این شهرستان در حال اجراست که در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول تربیت‌بدنی آموزش و پرورش آران و بیدگل نیز گفت: مجموعه‌های استخر، سالن‌های اسکواش، پینگ‌پونگ و زمین فوتبال موجب رونق بیشتر این ورزش‌ها در بین دانش‌آموزان آران و بیدگلی شده است.

حسین خالقی با اشاره به نقش مهم خیران در ایجاد فضاهای ورزشی در شهرستان ادامه داد: دعوت اسکواش‌بازان و دومیدانی‌کاران دانش‌آموز این منطقه به تیم ملی و همچنین راه‌یابی تیم دانش‌آموزان آران و بیدگل به لیگ دسته دو کشوری فوتسال از جمله تاثیرات مهم ایجاد فضاهای ورزشی در آران و بیدگل بوده است.

حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز در ۱۲۵ واحد آموزشی شهرستان آران و بیدگل مشغول به تحصیل هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.