150 جلد کتاب در زمینه داستان‌نویسی رونمایی می‌شود

150 جلد کتاب در زمینه داستان نویسی رونمایی می شودکاشان فردا – فرماندار کاشان، با یادآوری پیشینه پربار ایران به عنوان منبعی سرشار برای قصه‌گویی، از رونمایی 150 جلد کتاب در زمینه داستان‌نویسی در کاشان خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی شام‌گاه سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه در آیین پایانی سومین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای در کاشان، با اشاره به 20 سال پیشینه مطالعه و پژوهش خود در زمینه ادبیات داستانی افزود: 150 جلد کتاب به‌زودی در مورد معرفی داستان‌نویسان و تحلیل آثارشان خواهیم داشت که سهم و خدمتی به ادبیات داستانی ایران است.

وی بیان کرد: کامل‌ترین بانک اطلاعات ادبیات داستانی نیز با 10 هزار نفر داستان‌نویس شامل همه آثارشان به زبان‌هایی که وجود داشته در داخل و خارج از کشور تهیه کردم و همچنین 100 مقاله نیز در اینترنت در دسترس قرار دارد.

فرماندار کاشان یادآور شد: کشور ما ایران به دلیل برخورداری از تاریخی کهن با همه حادثه‌هایی که در آن روی داده، منبع بسیار با ارزشی برای قصه‌گویی است و با توجه به استعدادهای درخشانی که در این حوزه دارد، محلی مناسب برای خلق آثاری ارزشمند، و بیان آن از سوی قصه‌گویان است.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در شهر کاشان قطعه‌ای از پازلی بود که ادبیات داستانی کشور را تکمیل می‌کند.

مرتضایی، فرماندار کاشان که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم و مدیرکلی آموزش و پژوهش استانداری سمنان را در پیشینه خود دارد، مولف، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است و هشت جلد کتاب از جمله راویان پایداری و ماخذشناسی جنگ ایران و عراق را گردآوری کرده است.

سومین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور با حضور 40 نفر از قصه‌گویان استان‌های اصفهان، یزد و مرکزی به مدت 2 روز با میزبانی فرهنگ‌سرای مهر کاشان برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.