کاشان فردا – چهارمین همایش ملی و دومین همایش بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها با حضور جمعی از متخصصان، پژوهشگران و علاقهمندان داخلی و خارجی در دانشگاه کاشان آغاز شد.
دبیر اجرایی همایش پنجشنبه به ایرنا گفت: 130 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از این میان 77 مقاله از سوی هیئت داوران پذیرفته شده است.
جواد سلیمی با اشاره به ارائه 48 مقاله به صورت شفاهی و 29 مقاله به صورت پوستر در جریان این همایش افزود: صاحبان ایده در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی به ویژه بحث تقویت بنیان خانواده، با انتخاب کمیته علمی همایش از حمایتهای مالی شهرداری کاشان بهرهمند خواهند شد.
وی بیان کرد: نگاه ویژه این دوره همایش توانبخشیشناختی و بازیهای رایانهای است و پژوهشهای مرتبط با این حوزه نوین و کاربردی از جایگاه ویژهای برخوردار خواهد بود.
سلیمی از کاربردهای آموزشی، درمانی، تبلیغاتی، فرهنگیسازی، فناوریهای مطرح در تولید و توسعه، تحلیل زیباشناختی، هنری و هوش محاسباتی در بازیها به عنوان محورهای این همایش نام برد.
وی به حضور پژوهشگرانی از آلمان، آمریکا، فنلاند و عراق در این همایش اشاره کرد و یادآور شد: چهارمین همایش ملی و دومین همایش بینالمللی بازیهای رایانهای شامل ارائه مقالات داوریشده، سخنرانی پیشگامان حوزه بازی و برگزاری نشستهای تخصصی در راستای کمک به پیشرفت دانش و فناوریهای مرتبط با بازیهای رایانهای و انتقال آخرین تجربهها و دستاوردهای پژوهشی حوزه علوم انسانی، هنری و صنعتی شامل روانشناسی، مهندسی رایانه و فناوری اطلاعات، حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم اجتماعی، هنر، پزشکی، آموزش و سایر علوم وابسته است.
همایش یکروزه بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها’ (CGCO) از سال 1394 برای راهنمایی و پشتیبانی از پژوهشگران حوزه بازیهای رایانهای با میزبانی دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.