100 هکتار زمین‌های سیلک از محدوده شهری کاشان خارج شد

کمیسیون ماده 5 استان اصفهان در فرمانداری کاشانکاشان فردا – 200 هکتار به محدوده شهر کاشان الحاق و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های محوطه باستانی سیلک از محدوده این شهر خارج شد.

به گزارش کاشان نیوز در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان که در فرمانداری کاشان تشکیل شد، ۲۰۰ هکتار به محدوده شهر کاشان الحاق و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های تپه سیلک از محدوده این شهر خارج شد.

در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضاء در فرمانداری شهرستان کاشان تشکیل شد ۱۴ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق‌سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه‌کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به شهرهای کاشان و قمصر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

برای آزادسازی عرصه اراضی تپه سیلک هر طرح تفکیکی که در سطح شهر انجام می‌گیرد، 10 درصد آن جهت این موضوع و 10 درصد نیز برای ایثارگران اختصاص می‌یابد.

در این جلسه ۸ مورد تغییر کاربری، یک مورد ایجاد شبکه، یک مورد طرح تفکیکی و یک مورد اصلاح خط بدنه مربوط به شهر کاشان و ۳ مورد تغییر کاربری مربوط به شهر قمصر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در طی بررسی طرح تفکیکی اراضی دولتی موسوم به قطب راوندی گفت : ۲۰۰ هکتار به محدوده شهر کاشان الحاق شده و ۱۰۰ هکتار از اراضی تپه سیلک نیز از محدوده خارج گردیده است و اکنون نیز باید برای آزادسازی عرصه اراضی تپه سیلک هر طرح تفکیکی که در سطح شهر انجام می‌گیرد ده درصد آن جهت این موضوع و ده درصد نیز برای ایثارگران اختصاص یابد.

در این خبر سخنی از کاهش یا افزایش حریم‌های درجه دو و سه سیلک به میان نیامده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.