موزه علوم و فنون آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید

گشایش موزه علوم و فنون آران و بیدگلکاشان فردا – نخستین موزه بخش خصوصی آران و بیدگل با عنوان علوم و فنون پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۶ اسفندماه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان گشایش یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل در حاشیه گشایش این موزه به ایرنا گفت: این موزه با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در رشته‌های ریاضی، فیزیک، الکترونیک، نجوم و علوم آزمایشگاهی دایر شده است.

مجید نوری بیان کرد: موزه علوم و فنون نخستین موزه بخش خصوصی دارای مجوز میراث فرهنگی در این شهرستان است که در راستای نهادینه‌سازی ارزش‌های علم و فن مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه راه‌اندازی شد.

نوری اضافه‌کرد: موزه از سوی موسسه خیریه صالحون به بهره‌برداری رسیده و در آن ابزار و تجهیزات لازم برای تولید دستگاه‌های مورد نیاز علوم و فنون گوناگون با بهره‌گیری از مهندسی معکوس گردآوری شده است.

رئیس میراث فرهنگی آران و بیدگل همچنین عنوان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات در برخی مرکزهای آموزشی شهرستان آران و بیدگل، آن‌ها می‌توانند با هماهنگی موسسه خیریه صالحون از ظرفیت‌های این موزه استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.