دهیاری‌ها تقویت شود شاهد تحول خوبی خواهیم بود

سعیدرضا جندقیان معاون سازمان دهیاری‌های و شهرداری‌های وزرات کشورکاشان فردا – معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: اگر نهاد دهیاری تقویت شود و اختیارات متناسب با نیاز و تعریف‌شده در قانون به آنان تفویض شود، شاهد تحولی در این عرصه خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدرضا جندقیان در سفر به کاشان تصریح کرد: با توجه به این‌که زیربنای زندگی روستایی کشاورزی است، توجه به کشاورزی مبتنی بر تکنولوژی، دانش و فناوری جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مهم موجب می‌شود تا نقش روستا‌ها در تولید ناخالص ملی پررنگ‌تر شود.

جندقیان با اعلام این‌که بالغ بر ۳۷ هزار دهیاری در سراسر کشور مستقر کردیم، گفت: این سازمان مهم یک نهاد عمومی غیردولتی است، در حالی که اگر بخش دولتی این بخش را در اختیار داشت، موظف بود تا بخش قابل‌توجهی از اعتبارات را در این حوزه هزینه کند.

وی با بیان این‌که در دوره قبل ۷۲ درصد دهیاران ما ثابت بودند، گفت: با بخش‌نامه‌ها و نامه‌نگاری‌های صورت‌گرفته توصیه شده تا دهیاران به دلیل گذراندن دوره‌های لازم در امور تخصصی بکارگیری شوند، اما باید دانست که شرایطی در حال حاضر وجود ندارد که بتوان بالغ بر ۳۷ هزار دهیار را استخدام و آن‌ها را از بودجه دولتی بهره‌مند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.