در سرما از گونه‌های نادر جانوری منطقه مراقبت کنید

ورود گونه‌های نادر جانوری منطقه حفاظت‌شده قمصر و برزک به پایین دست در پی بارش برفکاشان فردا – در پی سفيدپوش‌شدن ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده قمصر و برزك كاشان،‌و سرما در ارتفاعات حيات وحش منطقه نیازمند حمايت مردم طبيعت‌دوست کاشان و اطراف است.

به گزارش روابط عمومي اداره حفاظت محيط زيست كاشان، سرپرست این اداره اعلام کرد: بارش برف بي‌سابقه در مناطق کوهستانی طي 15 سال اخير با ارتفاع متوسط بيش از 30 سانتي‌متر، كاهش شديد دما تا 10- درجه سانتي‌گراد (به نقل از اداره هواشناسي شهرستان) را به دنبال داشته و خواهد داشت.

حسین خادمی با اشاره به وجود زيست‌گاه‌هايي ارزش‌مند با تنوع بالای حيات وحش یادآور شد: در چنين شرايطي گونه‌هايی نظير: پرندگان، قوچ و ميش وحشي، پازن و … به ارتفاعات پايين‌دست و گاها مشرف به روستاها نزديك مي‌شوند.

خادمی با اشاره به افزايش آسيب‌پذيري این‌ گونه‌ها از عموم طبيعت‌دوستان، سمن‌هاي زيست محيطي و شهروندان و روستائیان اطراف منطقه حفاظت‌شده قمصر و برزك درخواست کرد: با محيط‌بانان زحمت‌كش منطقه در امور حفاظتي، امداد‌رساني و تغذيه دستي حيات وحش همراهي نموده و در مواجهه با حیوانات از هرگونه آزار و اذیت آنان جلوگیری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بلافاصله موضوع را به يگان حفاظت منطقه با شماره تلفن‌های ۶-۵۵۵۴۸۸۸۵ و ۰۹۱۳۳۲۸۹۲۴۹ اطلاع رسانی نمایند‌.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.