اختلال فیس‌بوک و اینستاگرام جهانی است

فیس‌بوک و اینستاگرام از دسترس خارج شدندکاشان فردا – دو شبکه اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام در بخش‌هایی از جهان، از جمله اروپا و آمریکا و آسیا ساعاتی است که از دسترس کاربران خارج شده‌اند.

به گزارش دویچه‌وله، فیس‌بوک و اینستاگرام از عصر چهارشنبه ۲۲ اسفند (۱۳ مارس) به بعد دچار اشکال شدند.

برخی از کاربران گزارش کرده‌اند، در این شبکه‌ها پیامی دیده‌اند که می‌گوید، «این سایت به منظور “تعمیر و نگهداری” در دست بررسی است.»

برخی نیز می‌گویند: این پیام را به هنگام ورود به فیس‌بوک دید‌ه‌اند: «فیس‌بوک به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد. فیس‌بوک در حال حاضر در دست یک بررسی ضروری است، اما تو می‌توانی سریعا دوباره وارد شوی.»

هشتگ‌های #facebookdown و #instagramdown در این فاصله به ترند برتر در توییتر و وب‌سایت Down Detecter که مسئول نظارت بر وب‌سایت‌هاست تبدیل شدند. این امر نشان می‌دهد که این شرکت در بخش‌بزرگی از آمریکا، اروپا و در قسمت‌هایی از آمریکای جنوبی و آسیا با مشکل روبه‌رو بوده است.

سخن‌گوی فیس‌بوک به «یو‌اس‌ای تودی» گفته است: «ما متوجه شده‌ایم برخی از مردم در حال حاضر در دسترسی به اپلیکیشن‌های فیس‌بوک دچار مشکل شده‌اند.»

هنوز روشن نیست علت این اختلال چیست. اما او گفت: «ما در تلاشیم تا این مسئله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل کنیم.»

با این وصف عدم دسترسی یا مشکل در ورود به این برنامه‌ها فقط مربوط به ایران و شبکه داخلی ایران نیست و یک اختلال عمومی جهانی است که تا ساعات ابتدایی بامداد پنج‌شنبه برطرف نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.