سیم‌کارت‌های جدید از شر پیامک‌های تبلیغاتی خلاص شدند

کاشان فردا – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از غیرفعال بودن پیامک‌های تبلیغاتی (سرویس ارزش افزوده) در سیم‌کارت‌های جدید خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «گفته بودیم که از ⁧حق‌الناس کوتاه نمی‌آییم، مخصوصا زمانی که برخی چشم طمع به جیب مردم داشته باشند. با ابلاغ جدید سازمان تنظیم مقررات، از این پس برای سیم‌کارت‌های جدید، سرویس ارزش‌افزوده‌ غیرفعال است، مگر این‌که خود مشترک از ابتدا بخواهد. برای حمایت از مردم و کسب‌وکارهای حلال این حوزه.»
توییت وزیر ارتباطات در مورد غیرفعال بودن ارزش افزوده در سیم‌کارت‌های جدید
سرویس ارزش افزوده و پیامک‌های تبلیغاتی باعث نارضایتی اکثر کاربران اپراتورهای تلفن همراه در ایران شده و سال‌ها درخواست آن‌ها برای قطع این سرویس‌ها به جایی نزسیده است.

اعتراض‌های فراوان به این پیامک‌ها باعث شد، یکی دو سال پیش سامانه‌ای طراحی شود تا کاربران بتوانند با کمک آن، جلو ارسال این پیامک‌ها را بگیرند، اما ارسال پیامک از برخی سرشماره‌ها، غیر قابل توقف بود.

اکنون وزیر ارتباطات مژده داده که این سرویس در سیم‌کارت‌های جدید به‌شکل پیش‌فرض غیرفعال است مگر این‌که کاربر خود آن‌ها را فعال کند.

جای پرسش مهمی از وزیر است که اگر ارسال این پیامک‌ها غیرقانونی است، چرا برای سیم‌کارت‌های قدیم ارسال می‌شود، و اگر قانونی است چرا در سیم‌کارت‌های جدید غیرفعال است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.