رئیس‌جمهور: اصلِ مشکلات از بیرون است

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در پیام نورزی ۹۸کاشان فردا – رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در پیام نوروزی خود سال گذشته را به لحاظ معیشتی سال دشواری برای مردم ایران دانست اما گفت این مشکلات بیشتر ناشی از فشارهای خارج است تا ضعف مدیریت. او وعده داد که تورم را مهار و بازار ارز را متعادل کند.

به گزارش ایرنا حسن روحانی، سال گذشته را «سال پیروزی بر تروریسم، سال پیروزی ایران در مجامع بین‌المللی و سال ایستادگی» خواند و در گفت: «از لحاظ معیشت، مردم با سختی‌های فراوانی مواجه بودند و همه تلاش دولت و کارگزاران نظام، کاهش این سختی‌ها و مشکلات بوده است.

روحانی «مشکلات ساختاری» را مربوط به سالیان گذشته دانست و افزود: «در سختی‌ها برای معیشت مردم، ضعف مدیریت هم در مواردی می‌تواند به افزایش این مشکل کمک کند؛ اما اصل را از یاد نبریم.»

وی ضمن درخواست احساس مسئولیت از سوی همه در برابر مشکلات گفت: «این دوره، دوره جنگ نظامی نیست که بر گروهی واجب کفایی باشد؛ ارتش و سپاه و بسیج در میدان نبرد باشند و ما در پشت جبهه کمک کنیم؛ امروز میدان نبردی است که آحاد مردم در این میدان باید حضور داشته باشند.

روحانی سال جدید را «سال انسجام بیشتر و تلاش بیشتر» خواند و از جمله اهداف سال آینده دولت را «در اختیار قرار دادن کالاهای اساسی به مردم به مقدار کافی»، «برچیدن فساد در جامعه» و «همکاری قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه در برابر آن‌هایی که می‌خواهند از فضای تحریم به نفع شخصی خودشان استفاده کنند» اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری ایران وعده داد که در سال آینده دولت «مردم را از لحاظ خدمات دولتی، در رفاه بیشتری قرار دهد» و برای جوانان اشتغال ایجاد کند، تورم را مهار کند و قیمت ارز را متعادل کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.