می‌توان از تکرار اتفاقات شمال کشور پیشگیری کرد

گرامی‌داشت روز جهانی هواشناسی در باغ فین کاشانکاشان فردا – آیین گرامی‌داشت روز جهانی هواشناسی در سومین روز نوروز ۹۸ با حضور اعضای هسته دیسکاشن هواشناسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشان، کارشناسان و کارکنان اداره هواشناسی با خانواده‌های آن‌ها در باغ فین برگزار شد.

به گزارش کاشان نیوز، عباس ارغوانی رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل، ضمن سخنانی در این آیین با اشاره به فاجعه سیل شمال کشور گفت: مدیریت بحران شهری می‌تواند با اعلام سریع و به‌موقع هشدارهای هواشناسی از اتفاقات دردناکی همچون اتفاقات اخیر سیل «آق‌قلا» در ترکمن‌صحرا و خراسان شمالی جلوگیری کند.

در این آیین جهت آشنایی با کارکرد و اهمیت هواشناسی و تأثیر آن، نمایش‌نامه‌ای با موضوع هواشناسی، با هنرمندی، ستایش حسینی در نقش «خورشید»، فاطمه در نقش «زمین»، فاطمه خباز در نقش «آب‌وهوا» و ریحانه خیرخواه در نقش «هوای آلوده» اجرا شد.

نخستین روز سال؛ روز جهانی جنگل با شعار جنگل و آموزش‌ و پرورش، دومین روز، روز جهانی آب با شعار سال ۲۰۱۹ خود تحت عنوان: هیچ‌کس پشت سر نماند، آب برای همه، و سومین روز سال؛ با شعار سال خورشید، زمین، آب‌وهوا روز هواشناسی نام‌گذاری شده است.

پیش‌بینی می‌شود از اواسط هفته دشت کاشان شاهد ورود جبهه بارشی قابل‌توجهی باشد که آب‌گرفتگی معابر شهری را در پی خواهد داشت.

ضرورت دارد ستاد بحران، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه از قبل با توجه به یادآوری‌های هواشناسی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.