گشایش نمایشگاه توان‌مندی‌های روستاییان در ازوار کاشان

نمایشگاه توان‌مندی‌های روستاییان در ازوار کاشانکاشان فردا ـ در آئینی با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان شهرستان، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی جمعه ۹ فروردین‌ماه در روستای ازوار بخش برزک شهرستان کاشان برپا شد.

علی‌اکبر مرتضایی در سخنانی در این آیین گفت: برای رفع گره‌های اقتصادی کوتاه‌ترین راه توجه به داشته و توان‌مندی‌هایی است که توسط گذشتگان به عنوان میراثی ماندگار برای ما به ودیعه گذاشته شده است.

مرتضایی با تاکید بر افزایش کیفیت و کمیت تولیدات ملی در خصوص برپایی نمایشگاه دائمی توان‌مندی‌های روستاییان در مرکز شهرستان قول مساعدت و همکاری داد.

نمایشگاه توان‌مندی‌های روستاییان به همت شورای اسلامی روستا و دهیاری ازوار و حمایت هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی برگزار شد.

غرفه‌های صنایع دستی نمایشگاه به حصیربافی، جوراب‌بافی، پشم‌ریسی، رشته خوردکنی، نخ‌ریسی، گلیم‌بافی، کاموا‌بافی، اسفندبافی، مینیاتور، تزیینات کریستالی، تابلوفرش دستباف، کیف‌دوزی، نقاشی روی پارچه و معرق‌کاری اختصاص یافت.

در بخش مسابقه غذاهای بومی محلی نیز ۵ تیم آشپزی از ازوار، یک تیم از آرنجن ویک تیم از آزران شرکت داشتند در بخش خشکبار نیز یک تیم از برزک و سه تیم از ازوار حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم مسابقه طناب‌کشی و بازی بومی محلی تخم‌مرغ‌بازی نیز برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.