70 طرح گردشگری در آران و بیدگل اجرا می‌شود

اسماعیل بایبوردی سرپرست فرمانداری آران و بیدگل شدکاشان  فردا – فرماندار آران و بیدگل با اشاره به استقبال گسترده بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان گفت: افزون بر 70 پرونده سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در جریان است که به زودی اجرایی می‌شود.

اسماعیل بایبوردی یک‌شنبه ۱۱ فروردین‌ماه به ایرنا اعلام کرد: این طرح‌ها بیشتر در زمینه‌های ساخت هتل، مجتمع و کمپ گردشگری، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و سفره‌خانه است و استعلام‌های لازم نیز از دستگاه های ذی‌ربط صورت گرفته است.

بایبوردی افزود: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح گردشگری بخش خصوصی آران و بیدگل نیز با پیش‌بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان از محل آورده سرمایه‌گذار و تسهیلات دولتی در هفته‌های آتی با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی آغاز خواهد شد.

وی همچنین از اجرای 9 طرح سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری نوش‌آباد خبر داد و بیان کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده که زمینه اشتغال 70 نفر را به طور مستقیم و 105 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه آمار بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در دور نخست تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان را نزدیک به 100 هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: 20 هزار نفر در جریان تعطیلات نوروزی 1398 در این شهرستان اسکان یافتند.

وی یادآور شد: میزان اقامت گردشگران نوروزی در آران و بیدگل به نسبت سال گذشته افزایش 70 درصدی داشته که از جمله علت‌های آن افزایش چهار برابری ظرفیت اقامت‌گاه‌های شهرستان است.

به گفته بایبوردی؛ 9 واحد اقامتی با 500 تخت، 50 خانه مسافر با ظرفیت تقریبی 500 نفر- شب اقامت، 195 کلاس با ظرفیت یک‌هزار نفر، پنج باب خانه معلم و مهمان‌سرا با ظرفیت 100 نفر و 20 بقعه متبرکه با ظرفیت سه هزار نفر میزبان میهمانان نوروزی این شهرستان بودند.

وی تصریح کرد: آران و بیدگل ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری مذهبی، طبیعت‌گردی، نجوم، سافاری، ریگ‌درمانی و نمک‌درمانی دارد که بزرگ‌ترین فعالیت سودآور پس از نفت و خودروسازی، امیدبخش‌ترین، شاخص ‌رین و پاک ترین صنعتی است که می‌تواند به اشتغال و توسعه پایدار کمک کند.

به گفته بایبوردی کویر مرنجاب، شهر زیرزمینی نوش‌آباد (اویی)، کویر سیازگه ابوزیدآباد و محور سنبک- ویگل جزو اثرهای تاریخی و طبیعی بودند که بیشترین بازدیدکنندگان را نوروز امسال به خود جلب کردند.

شهرستان 103 هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان بیش از 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 135 مورد تا کنون در فهرست ملی ثبت شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.