هوای کاشان در ۵ روز پیش‌ِرو ناپایدار ناپایدار است

ناپداری جوی هوای کاشانکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل گفت: پدیده غالب جوی برای روزهای دوشنبه جاری تا شنبه آینده به صورت ابری با بارش‌های رگباری چندباره همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

عباس ارغوانی به ایسنا اعلام کرد: دمای هوای دشت کاشان، دوشنبه از 23 درجه سانتی‌گراد ۲ درجه کاهش می‌یابد، اما از چهارشنبه تا شنبه آینده با افزایش دما به 24 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی افزود: شرایط جوی در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه مناسب برای محلول‌پاشی مزارع غلات و گل‌خانه و مبارزه علیه زنبور سیاه گوجه سبز در مناطق بخش مرکزی است. همچنین باغ‌داران بخش قمصر می‌توانند نسبت به مبارزه علیه لیسه میوه و کنه قرمز در درختان آلوچه در این روزها اقدام کنند.

ارغوانی تصریح کرد: توصیه می‌شود محلول‌پاشی گلستان‌های گل محمدی بخش مرکزی شهرستان در مرحله شروع تشکیل غنچه نیز انجام شود و کشاورزان با توجه به بارش‌های موثر اخیر از آبیاری بی‌مورد مزارع گندم، جو، باقلا و… خودداری کنند.

وی با اشاره به حضور شهروندان در طبیعت تاکید کرد: با توجه به بارش باران رگباری در طول هفته و احتمال جاری‌شدن سیلاب، از نشستن یا حرکت در مسیر آب‌راهه‌ها خوداری شود و با توجه به پدیده باد شدید، کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت در زمان حضور در مراتع، از روشن‌کردن آتش خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل، گفت: بوته‌ها و درختان باعث تعدیل آب‌وهوا و تثبیت خاک در برابر سیل و طوفان در منطقه هستند، پس برای تهیه چای و غذا آن‌ها را از بین نبریم و در روز طبیعت زباله‌های خود را در محل رها نکنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.