ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۵ هزار شهروند کاشان

ارائه آموزش‌ در مرکز فنی و حرفه‌ای شهید موسویان کاشانکاشان فردا –  رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید موسویان کاشان گفت: پنج هزار و 494 نفر در سال 97 در این مرکز آموزش‌های فنی و مهارتی فرا گرفتند.

محمود علوانی سه‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه به ایرنا اعلام کرد: یک هزار و 594 نفر از این افراد در قالب 251 هزار و 290 نفر- ساعت از خدمات آموزشی مرکز ثابت شهید موسویان کاشان بهره‌مند شدند.

علوانی افزود: 267 نفر از روستاییان، 418 نفر از زندانیان و 203 نفر از سربازان در پادگان‌ها نیز در مجموع با 94 هزار و 829 نفر- ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یاد گرفتند.

وی اضافه کرد: تیم سیار این مرکز نیز به 391 نفر در شهرهای قمصر، جوشقان کامو، نیاسر و برزک آموزش‌های فنی و مهارتی را در قالب 51 هزار و 110 نفر- ساعت ارائه کردند.

به گفته وی آموزش در صنایع، اصناف و در جوار دانشگاهی نیز سال گذشته در مجموع به 224 هزار و 897 نفر- ساعت بود.

علوانی آموزش‌های ارائه‌شده برای برادران را در رشته‌های تعمیر لوازم خانگی سردکننده، جوشکاری، تراشکاری، فرزکاری، برق صنعتی، الکترونیک، کشاورزی، رایانه، عکاسی، تصویربرداری، تعمیرات خودرو، مکاترونیک، سیم‌پیچی، برق ساختمان و نجاری برشمرد و یادآور شد: برای خواهران نیز در رشته‌های آرایش‌گری، گلدوزی و خیاطی آموزش‌های لازم ارایه شد.

وی همچنین برگزاری همایش و کلاس‌های فوق‌برنامه برای اصناف و کارآموزان و کارکنان این مرکز، ارایه مشاوره و رهگیری اشتغال کارآموزان با هدف هدایت شغلی و معرفی به کاریابی و امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها جهت آموزش و ارتقای مهارت دانشجویان را از دیگر اقدام‌های این مرکز در سال گذشته عنوان کرد.

2 مرکز ثابت فنی حرفه‌ای شهید موسویان و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجی‌آباد در کنار چهار مرکز سیار شهری و تعداد 120 آموزش‌گاه تخصصی و خدماتی آزاد در شهرستان 365 هزار نفری کاشان مشغول فعالیت و آموزش به کارآموزان و هنرجویان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.