انجمن ادبی «هلال» آران و بیدگل شناسه‌دار شد

سامانه جامع امور انجمن‌های ادبیکاشان فردا – دبیر انجمن ادبی هلال(ع) آران و بیدگل گفت: این انجمن به عنوان چهل‌و‌نهمین انجمن ادبی استان اصفهان در ساماندهی جدید انجمن‌های ادبی استانی کشور شناسه‌دار شد.

«علی لواف» به شبستان اعلام کرد: این انجمن تنها انجمن ادبی شهرستان آران و بیدگل است که در سامانه جامع انجمن‌های ادبی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است

لواف، ثبت انجمن ادبی هلال(ع) را ورود به مجامع ادبی استان اصفهان خواند و تصریح کرد: فعالیت داوطلبانه، غیرانتفاعی، غیردولتی، غیرسیاسی و پیوند معنوی این انجمن با آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) از ویژگی‌های این انجمن ادبی است.

انجمن ادبی هلال از سال ۱۳۳۸ شمسی به همت تنی چند از شاعران بزرگ خطّه‌ی کویری آران و بیدگل تشکیل شد. این انجمن سالیان سال به فعالیت‌های ادبی خویش ادامه می‌داد، اما بعدها دچار رکود و سپس خاموش شد.

در ۱۳۶۰ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تلاش شادروان سید شهاب موسوی آرانی انجمن ادبی هلال دوبراه فعالیت خود را از سر گرفت. در طول این مدت در این انجمن شاعران و غزل‌سرایان شایسته‌ای به شکوفایی رسیدند.

این انجمن سال‌ها در جلسات خود میزبان شعرخوانی و طبع‌آزمایی شاعرانی بود که از سراسر منطقه گرد می‌آمدند و شعر می‌خواندند. اصلی‌ترین چهره‌ی این انجمن، حجت‌الاسلام علی تشکری بود که پایه‌گذاران اصلی آن شمرده می‌شد.

انجمن ادبی فروغ کاشان، نخستین انجمن ادبی منطقه کاشان و آران و است که در سامانه جامع انجمن‌های ادبی معاونت فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده‌است و انجمن‌های ادبی، شایسته، مقبل،‌ سپهر شاعران اردهال و سخن کاشان دیگر انجمن‌هایی از کاشان هستند که نامشان در میان ۵۸۶ انجمن ادبی شناسامه‌دار ایران ثبت شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.