کلاه‌برداری 5 میلیون تومانی اپلی‌کیشن صیغه‌یاب

کلاه‌برداری اینترنتی در قالب اپلی‌کیشن صیغه‌یابکاشان فردا – سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان، با اعلام خبر کلاه‌برداری ۵ میلیون تومانی عاقبت نصب اپلی‌کیشن صیغه‌یاب گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، با بررسی‌ها مشخص شد شاکی با فریب تبلیغات نرم‌افزار صیغه‌یاب اقدام به خرید و نصب اپلی‌کیشن می‌کند که در این میان با سوء‌استفاده از اطلاعات بانکی او، ۵ میلیون تومان از حساب وی برداشت می‌شود.

وی با اشاره به دستگیری متهم که جوانی ۳۳ ساله به هویت «ماهان. ف» بود افزود: توسعه فضای مجازی باعث شده تا شاهد رواج برخی از سایت و کانال‌های همسریابی یا صیغه‌یابی باشیم، و در کنار این سایت‌ها و کانال‌ها این روز‌ها شاهد تبلیغ فروش نرم‌افزار‌ها و اپلی‌کیشن‌های صیغه‌یابی هستیم که این اغلب بدافزار‌های جاسوسی هستند.

رئیس پلیس فتا اصفهان با اشاره یه این‌که استفاده و فعال‌سازی این اپلی‌کیشن در نگاه نخست ساده و مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است به شهروندان توصیه کرد: این اپلی‌کیشن شیوه‌ای جدید برای کلاه‌برداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است و به هیچ عنوان نباید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

وی با بیان این‌که این اپلی‌کیشن به نوعی بدافزار جاسوسی است، اعلام کرد: شهروندان این هشدار‌ها را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.