شبکه زهکشی جلو خسارات سیل را می‌گیرد

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردا – نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد زه‌کشی مناسب در شهرستان کاشان به میزان قابل‌توجهی می‌توان از خسارات‌های ناشی از وقوع سیل جلوگیری کرد.

به گزارش مهر، سید جواد ساداتی‌نژاد بعدازظهر سه‌شنبه گفت: خوشبختانه طی دو سه سال اخیر امسال نخستین سالی بود که در مورد وقوع سیل غافلگیر نشدیم. این مهم نتیجه فعالیت تمامی مسئولان مخصوصاً فرماندار و شهردار کاشان بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

ساداتی‌نژاد با بیان این‌که چمرود خروشان‌ترین رودخانه و بزرگ‌ترین رود حوضه آبریز کاشان است، یادآور شد: سیل سال ۱۳۳۵ در کاشان، جسد ۶۰ نفر را از برزک را تا نوش‌آباد کشاند که این مهم نشان‌دهنده خروشان‌بودن رودخانه چمرود است و رودخانه حیدر نیز یکی دیگر از رودخانه‌هایی است که در مواقع سیل کاشان را تهدید می‌کند.

وی ضمن اشاره به تخصیص اعتبارات کم به حوزه آب‌خیزداری در ۶ سال گذشته گفت: با اجازه از رهبر معظم انقلاب ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به حوزه آبخیزداری اختصاص یافت که امید است سهم خوبی از این بودجه شامل کاشان شود تا برخی از کمبودها در این حوزه رفع شود.

ساداتی‌نژاد ضمن تاکید به ایجاد شبکه زه‌کشی مناسب در کاشان اظهار داشت: با کمک علوم می‌توان از وقوع خسارات بلایای طبیعی جلوگیری کرد. بر همین اساس با ایجاد زه‌کشی مناسب در شهرستان کاشان به میزان قابل‌توجهی می‌توان از خسارات‌های ناشی از وقوع سیل جلوگیری کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.