بودجه دهیاری‌های کشور دو برابر شد

سعیدرضا جندقیان معاون سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌های وزرات کشورکاشان فردا – معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از افزایش دو برابری بودجه دهیاری‌ها و اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به دهیاری‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، سعیدرضا جندقیان پنج‌شنبه در گردهمایی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها که با عنوان مردم‌نگاری و هویت کاشان در سالن آمفی‌تئاتر خانه عامری‌ها ابرگزار شد گفت: بودجه دهیاری‌ها در سال جاری 70 درصد افزایش داشته که نشان از توجه دولت به روستاها است.

جندقیان افزود: 5500 میلیارد تومان به 37 هزار و 48 دهیاری در کشور اختصاص داده شده و تا پایان امسال 350 دهیاری به کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه 500 روستای هدف گردشگری در کشور داریم، افزود: برای حرکت روستاها به سمت توسعه، تنها منابع مالی کفایت نمی‌کند و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید آموزش تغییر رویکرد، ساختار و فرم کارکرد‌های روستایی را دیده و از ظرفیت‌های گردشگری آگاه شوند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر حمایت ویژه دولت از روستاهای هدف گردشگری اعلام کرد: برای هر روستا 100 میلیون تومان هدیه اختصاص داده شده تا 500 روستای هدف گردشگری از زیرساخت گردشگری غنی برخوردار شوند.

جندقیان در ادامه از طرح هدیه هر دهیاری یک همراهی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به جاری‌شدن سیل در چند استان و آسیب 4500 روستای کشور، دهیاری‌ها می‌توانند با اجرای این طرح به کمک دهیاری‌های مناطق سیل‌زده شتافته و با اعزام ماشین‌آلات و کارگر به روستاهای آسیب‌دیده کمک کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.