روابط عمومی پل ارتباطی دانشگاه با جامعه است

عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه کاشان به نقش تاثیرگذار روابط عمومی در سازمان اشاره کرد و گفت: روابط عمومی پل ارتباطی دانشگاه با جامعه و مردم است.

عباس زراعت در نشست سه جانبه شورای مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری مناطق ۴ – ۵ و ۶ کشور، ضمن تشکر از همکاران روابط عمومی در دانشگاه‌ها، ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها را خواستار شد و تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید خود را به روز کنند و در زمینه فعالیتی که بر عهده دارند حداقل روزی یک ساعت مطالعه داشته باشند.

زراعت افزود: روابط عمومی یک واحد تخصصی و حرفه‌ای به تمام معناست که می‌تواند چهره‌ای کاملا مطلوب یا نامطلوب از دانشگاه ارائه دهد. مدیران و اعضای خانواده دانشگاه‌ها زحمات زیادی می‌کشند و باید این تلاش‌ها به شکل واقعی برای جامعه هدف بیان گردد.

وی عزت نفس، اخلاق‌گرایی و امانت‌داری را وظیفه روابط عمومی‌ها دانست و اظهار کرد: از آن‌جا که روابط عمومی مرجع هر سازمان است، باید قابل اعتماد و رازدار باشد و بتواند بین استادان، کارمندان و دانشجویان و رئیس دانشگاه ارتباط برقرار کند.

رئیس دانشگاه کاشان با تصریح این‌که روابط عمومی مشاور امین مدیریت دانشگاه است، گفت‌وگوی منطقی را از دیگر وظایف روابط عمومی ذکر کرد و تاکید کرد: روابط عمومی باید انتقادها و پیشنهادات مجموعه کارکنان دانشگاه را با صراحت و شفاف به رئیس و همکاران منتقل کند.

زراعت ارتباط دو سویه روابط عمومی بین رئیس و مجموعه کارکنان را لازم دانست و خاطرنشان ساخت: متولیان روابط عمومی باید گشاده‌رو باشند و بتوانند با آحاد مردم ارتباط درستی برقرار کنند. روابط عمومی از آنجا که بیشترین ارتباط را با مدیر دستگاه دارد بنابراین باید سنگ صبور مراجعان بوده و به آن‌ها انگیزه و امید بدهد.

وی با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی افزود: روابط عمومی سخن‌گوی دانشگاه است و باید با ابزارهای اطلاع‌رسانی بتواند با جامعه هدف ارتباط برقرار کند. اتصاف این واحد با عناوینی همچون آیینه دانشگاه، ویترین دانشگاه، گوش و چشم دانشگاه و پل ارتباطی بیانگر اهمیت آن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.