بنیان‌گذار آسایشگاه سال‌مندان گلابچی به دیدار باقی شتافت

سید منصور گلابچی بنیان‌گذار سالمندان گلابچی کاشانکاشان فردا ـ دکتر سید منصور گلابچی، بنیان‌گذار آسایشگاه سال‌مندان و معلولین‌ گلابچی کاشان و فرزند مرحوم عباس گلابچی به دیار باقی شتافت.

این خبر را لحظاتی پیش کانال حوزه فرهنگی کاشان منتشر کرد.

مرحوم سید منصور گلابچی فرزند مرحوم سید عباس گلابچی بود.  سید عباس گلابچی بنیان‌گذار موسسات عام‌المنفعه بی‌شماری در کاشان از جمله غسال‌خانه و آرامستان دارالسلام گلابچی، چند باب مدرسه بود که علاوه بر وقف اولیه، بر کار خدمات‌رسانی آن‌ها نظارت و موقوفات پشتیبان برای تعمیر و نگه‌داری آن‌ها نیز تخصیص می‌داد.

آسایشگاه معلولین و سالمندان گلابچی کاشان بنابر وصیت آن مرحوم توسط فرزندان و از جمله مرحوم سید امیر گلابچی در سال ۷۵ بنیاد نهاده شده و در سال ۷۷ به بهره‌بردای رسید.

این آسایشگاه که در منطقه خوش‌ آب و هوای بالای کاشان ساخته شده‌است، با 40 هكتار وسعت و زيربنای ۱۴ هزار متر‌مربع دارای 5 خواب‌گاه است که هر خواب‌گاه 1110 مترمربع وسعت دارد.

256 مترمربع درمان‌گاه، 380 مترمربع فيزيوتراپی، 150 مترمربع نمازخانه، 736 مترمربع آشپزخانه و سلف، 404 مترمربع كارگاه صنايع دستی، 200 مترمربع خشك‌شویی، 256 مترمربع روابط عمومی و كتاب‌خانه همچنین قسمت اداری، انبارمركزی، تاسیسات، رختكن، فروشگاه و نگهبانی دیگر بخش‌های این مجتمع است.

این مجتمع بهترین امکانات رفاهی و خدماتی را برای 330 نفر معلول، کم‌توان و سال‌مند ساکن آن فراهم کرده و طی سالیان گذشته فضای کالبدی و امکانات رفاهی و خدماتی آن در حال اضافه شدن بود.

کاشان فردا درگذشت این خیر عالی‌قدر را به خانواده آن مرحوم و مردم عزیز کاشان تسلیت می‌گوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.