ساخته‌نشدن شهرک ماهیان زینتی در راوند مایه تأسف است

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در کاشانکاشان فردا ـ وزیر جهاد کشاورزی گفت: ساخته‌نشدن شهرک ماهیان زینتی راوند، منطقه‌ای که بیش از ۷۰ درصد ماهیان زینتی کشور را پرورش می‌دهد، مایه تاسف است.

به گزارش کانال با نماینده، محمود حجتی صبح امروز در نشست با کشاورزان و پرورش‌دهندگان ماهیان زینتی شهرستان کاشان تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی هیچ محدودیتی در تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از جمله به طرح‌های پرورش گیاهان گلخانه‌ای یا دامپروری ندارد و مشکلات احتمالی موجود مربوط به استان‌ها و شهرستان‌ها است.

حجتی با تاکید بر این‌که نباید موضوع راه‌اندازی این مجموعه با مشکلات زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی گره زده می‌شد توصیه کرد: تولیدکنندگان زمان را از دست ندهند و تا زمان پیگیری امور مربوط به راه‌اندازی شهرک صنعتی، با دریافت تسهیلات نسبت به ساخت سالن و کارگاه‌های تولید ماهیان زینتی در منطقه اقدام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از طرح پروش ماهی خاویار در آران و بیدگل اعلام کرد:‌ پرورش «آرتیمیا» به صورت پایلوت در آران و بیدگل اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ آغاز مطالعات و مکان‌سنجی پرورش ماهی آرتیمیا در آران و بیدگل
+ از شهرک پرورش ماهیان زینتی در کاشان بهره‌برداری می‌شود

حجتی اظهار داشت: آران و بیدگل پتانسیل بالایی در پرورش ماهی «آرتمیا» دارد و در نظر داریم طرح پرورش این ماهی، به صورت الگو در این شهرستان اجرا شود و در این زمینه آب و زمین در اختیار بهره‌برداران قرار بگیرد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفری یک‌روزه به کاشان و آران و بیدگل، از مجتمع پرورش ماهیان قزل‌آلا و خاویار در کویر بازدید کرد و در نشستی با حضور فعالان کشاورزی و دامداری شهرستان آران و بیدگل؛ از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

بازدید میدانی از مجتمع پرورش ماهیان زینتی راوند و شرکت در نشست بررسی مشکلات حوزه کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی زینتی در شهرستان کاشان با حضور فعالان این حوزه از برنامه‌های دیگر این سفر بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.