حذف مسابقه «برنده باش» از برنامه‌های رسانه ملی

مسابقه برنده‌باش و محمدرضا گلزار مجری برنامهکاشان فردا – یک روز پس از تذکر رهبری در مورد «ترویج بخت‌آزمایی»، پایگاه خبری جماران از حذف مسابقه جنجالی «برنده باش» با مجری‌گری محمدرضا گلزار خبر داد.

رهبری ۴ اردیبهشت، در سخنرانی برای شماری از کارگران گفته بود که «روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما باید متوجه این معنا باشند.»

پیشتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در پاسخ به یک استفتا درباره جوایز یک مسابقه تلویزیونی آن‌را به قمار تشبیه کرده بود.

بیشتر بخوانیم:
+ هفت سال دوندگی برای دریافت جایزه تلوزیونی

حدود یک‌ماه پیش هم «مصطفی هاشمی‌طبا» ــ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ــ در برنامه «اختیاریه» شبکه تهران این برنامه را با بلیت بخت‌آزمایی پیش از انقلاب مقایسه کرده و در پاسخ به پرسش مجری برنامه که پرسید: شما منتقد این برنامه هستید؟ گفت: «بله! معتقدم این کار خلاف شرعه و متاسفانه صداوسیما در تمام برنامه‌هایش از این روش استفاده می‌کند!»

در پی تذکر رهبری، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در توییتر خود خبر داد که «طی دستوالعملی، مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه را موظف کردم شخصا بر روند مسابقات غیرمشروع بخت‌‌آزمایی در تلویزیون و غیر آن نظارت کنند و جلوی این پدیده سوء را بگیرند.»

اکنون جماران در این باره نوشته است که برنامه «جنجالی برنده باش» بدون هیچ توضیحی تاکنون از کنداکتور شبکه ۳ صداوسیما حذف شده است، اما بنر آن در سایت موجود است.

شرط حضور در مسابقه تلویزیونی «برنده باش» خرید سؤال و پاسخ درست به آن‌ها از طریق اپلی‌کیشنی مخصوص است و در صورت درست بودن جواب‌ها چهار نفر به مسابقه حضوری دعوت می‌شوند.

این مسابقه در اسفندماه سال ۹۷ هم زمانی جنجالی شد که ابتدا اعلام شد در نظرسنجی‌ها به نفع این برنامه جابجایی آرا صورت گرفته و در ادامه هم صحبت از دستکاری در سئوالات برنامه پیش آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.