دانشگاه‌های تک‌جنسیتی احترام به حق آزادی انتخاب افراد است

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردا – نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل معتقد است: به صورت عملی، شاهد رشد کیفیت دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در کشور هستیم.

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفتگو با ایرنا با بیان این‌که تاسیس دانشگاه تک‌جنسیتی به نوعی احترام به حقوق شهروندی افراد است، گفت: اگر فقط دانشگاه‌های مختلط مورد توجه قرار‌گیرند و توسعه یابند، آزادی انتخاب برای این خانواده‌ها محدود شده که به دور از احترام به حقوق شهروندی است.

ساداتی‌نژاد بدون نام‌بردن از دانشگاهی خاص در دنیا گفت: دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در برخی کشورهای دنیا با فرهنگی متفاوت با ما هم فعال است و مختص کشور ما نیست؛ افراد به صورت داوطلبانه و بدون هر گونه فشار و اصراری این دانشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند.

 عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این‌که وجود این نوع دانشگاه‌ها به معنای احترام به حقوق افراد است، تاکید کرد: تجربه‌های موفقی در راه‌اندازی دانشگاه‌های تک‌جنسیتی وجود دارد که می‌توان به دانشگاه‌های الزهرا، حضرت معصومه (س)، رسام و امام صادق(ع) و دیگر دانشگاه‌ها اشاره کرد.

علمایی در صدر مشروطه بودند (شیخ‌ فضل‌الله نوری) که نه تنها با آموزش جداگانه دو جنس از هم، بلکه کلا با آموزش زنان به طور کامل مخالف بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.