برداشت گل محمدی از ۳۰ هکتار گلستان‌های نوش‌آباد

برگزاری نخستین جشن گل و کلاب نوش‌آبادکاشان فردا – رئیس شورای شهر نوش‌آباد با بیان این‌که بیش از ۳۰ هکتار از باغ‌های شهر نوش‌آباد به کشت گل محمدی اختصاص دارد، گفت: عطر و بوی گل محمدی شهر نوش‌آباد و شهرستان کویری آران و بیدگل و کیفیت گلاب آن نسبت به سایر مناطق کوهپایه کاشان بهتر است.

ابوالفضل رافعی به شبستان اعلام کرد: نخستین جشنواره گل و گلاب با هدف معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر تاریخی نوش‌آباد در حوزه گل و گلاب همزمان با برداشت گل محمدی در محوطه تاریخی ایلخانی در کویر نوش‌آباد برگزار شد

رافعی افزود: بیش از ۳۰ هکتار از باغ‌های نوش‌آباد به کشت گل محمدی اختصاص دارد که با توجه به کم‌آب‌بودن این منطقه و تغییر الگوی کشت کشاورزان و ترغیب به کشت گل محمدی، این رقم رو به افزایش است.

به گفته رئیس شورای شهر نوش‌آباد ۷ کارگاه گلاب‌گیری در این شهر مشغول به کار است و تعداد قابل‌توجهی از مردم در این صنعت به فعالیت می‌پردازند.

رافعی گفت: گل محمدی در نوش‌آباد ۲۰ روز زوتر از سایر مناطق کاشان به‌دست می‌آید و با توجه به کویری‌بودن منطقه و آفتابی که به گل‌ها می‌تابد، عطر و بوی گل محمدی این شهر و کیفیت گلاب آن نسبت به سایر مناطق کوهپایه کاشان بهتر است.

رئیس شورای شهر نوش آباد افزود: این شهر با ظرفیت‌های فراوان و با توجه به شهر زیرزمینی، کویر بکر منطقه، وجود ۳۰ قلعه در اطراف شهر و تعداد زیادی از خانه‌های بوم‌گردی جهت اسکان مسافران، گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به این شهر کشانده و می‌تواند زمینه‌ساز تولید و اشتغال بسیار زیادی شود.

رافعی بیان داشت: تلاش می‌کنیم تا کارگاه‌های عرقیات را صنعتی کنیم و بیش از پیش توسعه دهیم تا بتوانیم زمینه فرآوری گل را فراهم کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.