بهار دشت کاشان با هوای گرم و بی‌باران به نیمه می‌رسد

هوا کم‌کم گرم می‌شودکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: در تفسیر نقشه‌های هواشناسی، برای دشت کاشان در روزهای منتهی به 15 اردیبهشت‌ماه، افزایش دما بدون بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: پدیده غالب جوی در این مدت به صورت هوای صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد قابل احتمال است که در روزهای پنج‌شنبه تا شنبه احتمال بارش‌های پراکنده نیز هست. دمای هوا روز سه‌شنبه 30 درجه سانتی‌گراد است که در روز شنبه به 32 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. رطوبت‌ها در این مدت بین 50 تا 20 درجه تغییر خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی عدم بارش موثر، غله‌کاران نسبت به آبیاری مزارع غله و سم‌پاشی درختان پسته علیه آفت پروانه چوب خوار و محلول‌پاشی گلستان‌های گل محمدی در مناطق کوهستانی شهرستان در مرحله شروع تشکیل غنچه و همچنین مبارزه علیه آفت شته طبق توصیه کارشناسان اقدام کنند.

ارغوانی تصریح کرد: پایداری هوا فرصت مناسبی است تا باغ‌های به، سیب و گلابی به منظور کنترل بیماری آتشک در سه نوبت به ترتیب پس از باز شدن 5 درصد، و 100 درصد از شکوفه‌ها سمپاشی شود.

وی تأکید کرد: با توجه به وزش بادهای لحظه‌ای فصل بهار، گل‌خانه‌داران محترم نسبت به استحکام سازه‌ها و پوشش گل‌خانه اقدام کنند. غله‌کاران و باغداران نیز هر گونه عملیات سمپاشی یا محلول‌پاشی مزارع را با اطلاع از پیش‏بینی‏های اداره هواشناسی و در شرایط مساعد جوی انجام دهند.

رئییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به حضور شهروندان در عرصه‌‏های طبیعی، انتظار است که از روشن‌کردن آتش و یا از چیدن ریواس از ریشه خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش و تخریب در عرصه‌های طبیعی مراتب را به تلفن رایگان 1504 اطلاع‌‏رسانی کنند.

ارغوانی افزود: وزش بادهای لحظه‏‌ای، عامل بسیار مهمی برای گسترش آتش‌‏سوزی در مراتع، است پس توصیه می‌‏شود طبیعت‌گردها از خاموش‏شدن آتش قبل از ترک مرتع مطمئن شوند و مرتع‌داران و چوپانان برای جلوگیری از آفتاب‏‌سوختگی در اثر اشعه ماورای بنفش شدت، مواظب پوست دست و صورت خود باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.