اداره باغ فین کاشان به صورت هیئت‌امنایی اجرایی می‌شود

باغ فین کاشان
باغ فین کاشان

کاشان فردا – – مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از اجرایی‌شدن طرح اداره باغ فین کاشان به صورت هیئت‌امنایی تا پایان سال‌ جاری خبر داد.

فریدون اللهیاری با بیان این‌که در قالب بودجه سال ۹۷ مقرر بود ۱۲ مجموعه تاریخی کشور به صورت هیئت‌امنایی اداره شوند، به مهر گفت: مقررشده بود این قانون در استان اصفهان در اماکن تاریخی میدان امام خمینی (ره) و باغ فین کاشان به مرحله اجرا در بیاید و از آن‌جا که این موضوع مصوبه است، سازمان میراث فرهنگی نیز قوانین، ضوابط و آئین‌نامه‌ها را تدوین و در سال جاری این قانون به مرحله اجرا در می‌آید.

اللهیاری اعلام کرد: این هیئت‌امنا شامل افراد حقیقی و حقوقی، نخبگان شهر و چهره‌های فرهنگی و معتمدین شهری است،

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با تصریح بر این‌که اعضای هیئت‌امنا حکم مشاور و ناظر را دارند، گفت: با هیئت‌امنایی شدن مجموعه باغ جهانی فین کاشان و میدان امام خمینی تمامی درآمدهای حاصله از آن صرف هزینه‌های آن محل می‌شود.

باغ فین کاشان بیش از ۲۳ هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برج‌های استوانه شکل محصور شده‌است.

این باغ تاریخی یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری استان اصفهان است به قسمی که عنوان پربازدیدترین اثر تاریخی این استان در نوروز ۱۳۹۸ را به دست آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.