مسیر کویر مرنجاب در حوزه راه‌ها قرار می‌گیرد

 عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایکاشان فردا – معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت منطقه مرنجاب در توسعه گردشگری کشور گفت: طرح قرارگرفتن مسیر این منطقه کویری در حوزه راه‌های وزارت راه و شهرسازی به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مسیر این منطقه گردشگری اعلام کرد: پیرو حضور چند ماه پیش وزیر راه و شهرسازی در منطقه و دستور ایشان مبنی بر قرارگرفتن این جاده در حوزه راه‌های زیر پوشش، برای هماهنگی‌های لازم بازدیدی از منطقه انجام شد.

وی اضافه کرد: قرار است جمع‌بندی نهایی بین مجموعه دستگاه‌های بهره‌بردار، سازمان راهداری، میراث فرهنگی و فرمانداری آران و بیدگل انجام و صورت‌جلسه‌ای به وزیر فرستاده شود تا هر چه زودتر شاهد عملیاتی‌شدن طرح باشیم.

حسن‌نیا در ادامه به آسیب‌دیدن 14 هزار کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کشور در جریان سیل اشاره کرد و افزود: بیشترین آسیب‌ها به جاده‌های استان لرستان وارد آمد و از جمله محور خرم آباد- پلدختر آسیب زیادی دید که بخشی از آن مربوط به پل‌ها است.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس نیز با اشاره به بازدید سالانه صدها گردشگر داخلی و خارجی از مرنجاب گفت: مسیر این منطقه هم‌اکنون متولی خاصی ندارد و با توجه به حجم گسترده رفت‌وآمد گردشگران نیاز به سامان‌دهی اساسی دارد.

سید جواد ساداتی‌نژاد افزود: اقداماتی جهت سامان‌دهی این منطقه با محوریت فرمانداری آران و بیدگل در 6 ماه گذشته به جریان افتاده اما مسیر دسترسی با توجه به گستردگی، نیازمند قرارگرفتن در حوزه راه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

حسین حاجی‌حسینی مدیر سامان‌دهی مرنجاب هم یادآور شد: سال‌های گذشته ده‌ها کشته و صدها زخمی در این مسیر داشتیم که از جمله می‌توان به گم‌شدن بیش از 50 نفر و جان باختن سه نفر دیگر اشاره کرد.

مسیر 55 کیلومتری تا کویر مرنجاب خاکی و دارای پیچ‌های خطرناک است.

کویر مرنجاب واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل با 850 متر ارتفاع از سطح آب‌های آزاد یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.