روش بلوک عصبی شبکه بازویی برای بی‌حسی دست

روش بلوک عصبی شبکه بازویی برای بی‌حسی دست در بیمارستان نقوی کاشانکاشان فردا – پزشکان اتاق عمل بیمارستان نقوی کاشان، برای نجات انگشتان دست یک جوان 30 ساله که به هنگام کار با دستگاه خردکن ضایعات، در دستگاه گیر کرده و دچار جراحت و له‌شدگی شدید شده بود، از یک روش فوق‌تخصصی استفاده کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، رئیس بیمارستان نقوی کاشان با اعلام این مطلب گفت: در این روش درمانی برای جلوگیری از قطع انگشتان، دست آسیب‌دیده زیر لایه پوست شکم این بیمار قرار داده شد تا علاوه بر تسکین درد تا زمان پیوند پوست، خون‌رسانی به انگشتان انجام شود و زخم‌ها التیام پیدا کنند.

دکتر ابوالفضل شجاعی افزود: در مدت زمانی که دست بیمار در پوست شکم قرار دارد و هنوز پیوند کامل نشده است محل زخم باید روزی دو مرتبه شست‌وشو و پانسمان شود که این عملیات با درد شدیدی همراه است به همین منظور برای کاهش درد بیمار از روش بلوک عصبی شبکه بازویی برای بی‌حسی دست وی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: این روش بی‌حسی برای نخستین‌بار در کاشان توسط دکتر مهدی رجبی فلوشیپ درد انجام شده است که از این پس موارد مشابه به همین روش انجام خواهد شد.

 شجاعی ادامه داد: در این روش با نصب کاتتر موقت در اطراف عصب مربوطه جهت تزریق داروی بی‌حسی، دست بیمار در مواقع  شستشوی زخم و تعویض پانسمان با استفاده از تزریق دارو در داخل این کاتتر، بی‌حس شده و هیچ‌گونه دردی احساس نمی‌کند.

جراحی ترمیمی بیمار توسط دکتر محسن طالبیان‌فر فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، انجام شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.