سازمان‌های مردم‌نهاد، بازوی توان‌مند سازمان میراث فرهنگی

سازمان‌های مردم‌نهادکاشان فردا – مسئول سازمان‌های مردم‌نهاد اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد، بازوی توان‌مند سازمان میراث فرهنگی هستند و پست مسئول تشکل‌های مردم‌نهاد در چارت تشکیلاتی این سازمان نشانه اهمیت و نقش تشکل‌ها در برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی است.

راحله یوسفیان در حاشیه دیدار از آثار تاریخی نوش‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مسئول تشکل‌های مردم‌نهاد، رابط بین انجمن‌ها و اداره کل میراث فرهنگی است که سعی در تسهیل و سامان‌دهی امور مربوط به این حوزه دارد.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی توان‌مندسازی تشکل‌ها در سطح کشور، شبکه‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد در استان، افتتاح سمن‌سرا، مدیریت کمیته‌های مستقر در سمن‌سرا در راستای حمایت و پویا‌شدن حوزه سه‌گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان، تشکیل جلسات ماهانه با مدیران‌عامل و مسئولان و پیگیری مصوبات از جمله فعالیت‌های مسئول تشکل است.

یوسفیان تصریح کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌ها و به طور خاص در شهرهای کوچک، باعث جلب مشارکت مردم شده و این مناطق را در جهت شناسایی، معرفی و احیای آثار تاریخی و میراث معنوی و فرهنگ‌سازی برای مسئولیت‌پذیری در حوزه میراث فرهنگی به پویایی رسانده است.

وی تأکید کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد با اجرای برنامه‌هایی همچون آیین پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی، شناسایی سایت‌های تاریخی، توان‌مندسازی و آموزش‌های سیاهه‌نویسی میراث فرهنگی به ثبت پرونده‌های ملموس و ناملموس و طبیعی کمک بسیاری کرده‌اند.

مدیر موزه هنرهای تزیینی اصفهان افزود: راه‌اندازی سمن‌سرا در مرکز استان‌ها با این هدف بوده که سازمان میراث فرهنگی، بخشی از وظایف و اختیارات خود را به سمن‌ها واگذار کند تا بتوانند یاریگر سازمان در انجام مؤثر فعالیت‌ها و مأموریت‌ها باشند و سازمان به وظیفه اصلی خود که سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت است بپردازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.