توافق ۲ وزارت‌خانه برای ایجاد شهرک ماهیان زینتی در راوند

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردا – نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل،از توافق وزیران جهاد کشاورزی و صمت برای احداث شهرک ماهیان زینتی خبر داد.

سید جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به این‌که در سال 1395 شهرک 300 هکتاری ماهیان زینتی راوند کلنگ خورد،به تسنیم گفت: در صورت محقق‌شدن این طرح تعداد ماهیان زینتی این شهر به دو تا سه برابر افزایش می‌یابد اما همچنان این شهرک بدون زیرساخت و هیچ‌گونه پیشرفت فیزیکی ناتمام مانده است.

بیشتر بخوانیم:
+ با تولید ۷۰ درصد ماهیان زینتی، راوند شهرک ماهیان زینتی ندارد
+ ساخته‌نشدن شهرک ماهیان زینتی در راوند مایه تأسف است

وی اعلام کرد: نبود امکانات زیرساختی و مکانی برای تولید در سال‌های اخیر سبب مهاجرت سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ماهیان زینتی به استان‌های مجاور و موجبات رنجش کار آفرینان این حوزه شده است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به مشکلات و چالش‌ تولید ماهیان زینتی منطقه راوند کاشان افزود: با رایزنی‌های متعدد واگذاری شهرک به شرکت شهرک‌های استان اصفهان برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای واحدهای تولیدی با توافق وزیران جهاد کشاورزی و صمت جهت تسهیل در ارائه خدمت و کاهش هزینه‌ها توافق شد.

وی تاکید کرد: نظارت بر مباحث فنی و معرفی تولیدکنندگان برای واگذاری زمین بر عهده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان است.

منطقه راوند با فعالیت 1700 کارگاه تولید و پرورش ماهیان زینتی که بیش از 70 درصد تولید کشوری، و ۲ هزار فرصت اشتغال‌زایی در این حوزه و 500 اشتغال در حوزه پرندگان زینتی و نخستین تولیدکننده مرغ عشق در کشور، نقش مهمی در صادرات کشور ایفا کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.