در تابستان بیشتر مراقب آب‎تنی کودکان و نوجوانان در استخر باغ‌ها باشیم

غرق دو نوجوان در استخر آب در کاشانکاشان فردا – استخر و آبگیرهای باغ‌ها و دشت‌های اطراف کاشان و آران و بیدگل، امسال به نسبت سال‌های گذشته با توجه به بارندگی‌های ماه‌های نخست سال پرآب‌تر و به‌ همان میزان خطرناک‌تر است.

این پرآبی و زلالی در روزهای گرم تابستان پیش‌رو می‌تواند خیلی برای کودکان و نوجوانان برای آب‌تنی و بهره‌مندی ار خنکی آب فریبنده و وسوسه‌انگیز باشد.

در سال‌های گذشته در منطقه مواردی از غرق‌شدن کودکان و نوجوانان در آب‌های این استخر و آبگیرها داشته‌ایم و این می‌تواند و باید زنگ خطری برای پدر و مادرها باشد تا در تابستان کمی بیشتر مراقب بازیگوشی فرزندان‌شان باشند.

بیشتر بخوانیم:
+ غرق دو جوان در استخر آب در کاشان
+ مرد ۳۵ ساله در استخر آب در برزک غرق شد

از طرفی اگر صاحبان استخرها و حوض‌های آب باغ‌ها هم نسبت به محصورکردن و حفاظ‌بندی این آبگیرها برای ایمنی بیشتر اقدام کنند، کمک موثری برای جلوگیری از پیش‌آمدهای احتمالی می‌توانند داشته باشند.

آب‌تنی و شنا علاوه بر مهارت شنا، نیاز به استخرهایی با استاندارهای ویژه و از جمله مراقبان و نیروهای نجات غریق است که در استخرهای دشت‌ها و باغ‌ها خبری از آن نیست. از سویی با ته‌نشین‌شدن گل‌ولای سیلاب، تنها عمق آب زلال و شفاف رویین قابل دید و حدس است و کسی دقیقا عمق گل‌ولای لایه کف استخر را که بسیار خطرناک است نمی‌داند و این می‌تواند خدای ناکرده به عواقب ناگواری منجر شود.

با این وصف توصیه جدی می‌شود اولیا نسبت آب‌تنی و شناکردن فرزندان خود در فصل گرم سال حساس باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.