تأمین مستقیم ۸۵٪ بودجه شهرداری‌ها از سوی مردم

تأمین مستقیم 85 درصدی بودجه شهرداری ها از سوی شهروندانکاشان فردا – مدیر درآمد شهرداری کاشان گفت: شهرداری نهادی است که وابستگی به دولت ندارد و بیش از ۸۵ درصد بودجه شهرداری‌ها مستقیم از سوی مردم تامین می‌شود‌.

عباس شافعی در مسجد المهدی ناجی‌آباد، ضمن معرفی ساختار شهرداری، به ارزیابی نقش و تاثیر معتمدین محلی در افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری پرداخت و افزود: شهرداری به منظور جلب مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در اداره شهر، بهره‌گیری از نظر و پیشنهاد معتمدین محلی را به مرحله اجرا گذاشت.

وی معتمدین را به عنوان حلقه واسط مردم و مدیریت شهری معرفی کرد که با توجه به مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند در جهت شناخت نیازهای شهروندان و یاری‌رساندن به مدیران شهری در تامین این نیازها ایفای نقش می‌کنند.

مدیر درآمد شهرداری کاشان به اصلاح الگوي مصرف از طريق جلب مشاركت‌هاي مردمي و افزايش همكاري آنان با شهرداري اشاره کرد و گفت: اعمال مديريت صحيح، ايجاد تفاهم و ارتباطات مناسبت با شهروندان، جلب همكاري و مشاركت آنان در اداره امور شهر از جمله مواردی است كه مي‌تواند هزينه‌هاي شهري را به مقدار قابل‌توجهي كاهش دهد.

شافعی تأکید کرد: شایسته است شهروندان در مدیریت شهری بویژه در مواردی همچون جمع‌آوری به‌موقع زباله، نگه‌داری از تاسیسات شهری، انجام آزادسازی معابر و توافقات انجام‌شده با شهرداری مشارکت نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.