ستاد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کاشان آغاز به کار کرد

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشانکاشان فردا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از تشکیل ستاد ترویج فرهنگ کتابخوانی با هدف برنامه‌ریزی فعالیت‌های حوزه کتاب و مطالعه در این شهرستان خبر داد.

میثم نمکی به ایسنا گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های معرفی پایتخت کتاب ایران، جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، هفته کتاب و روز کتاب‌خوانی و کتاب‌دار را در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اجرا می‌کند.

وی افزود: در سال گذشته فعالیت‌های مختلفی در کاشان انجام شد که باید با تجربه اجرای این برنامه‌ها و بازتعریف فعالیت‌های جدید در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی سال آینده نیز در این رقابت شرکت کنیم.

نمکی خاطرنشان ساخت: مدرسه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب‌خانه‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری مسجد و مهدکودک‌های وابسته به اداره بهزیستی ظرفیت‌هایی هستند که مشارکت آن‌ها در این مسیر تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهر مشکات و روستای علوی در سال گذشته، به عنوان شهر و روستای دوستدار کتاب ایران معرفی شدند و غرفه روستای علوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برپا شده بود که امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: باید روستا و مدارس مستعد شناسایی شده و پس از اعلام آمادگی، کارگاه‌های آموزشی برای تربیت مربیان در آن‌ها برگزار شود. همچنین در این ستاد باید برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای طرح دوشنبه‌های کتاب‌خوانی در مراکز مهدکودک صورت گیرد.

نمکی تصریح کرد: برپایی جایزه دو سالانه کتاب کاشان با رویکرد تجلیل از نویسندگان این شهرستان و معرفی آثار مربوط به حوزه کاشان، می‌تواند یکی از برنامه‌های ستاد ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کاشان تعریف شود.

اداره‌های آموزش و پرورش، بهزیستی، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، بخشداری مرکزی و امور بانوان فرمانداری کاشان اعضای ستاد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در این شهرستان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.