«روز‌های تاریک» نگارخانه کمال‌الملک را روشن کرد

گشایش نمایشگاه روزهای تاریک در کوشک کمال‌الملککاشان فردا ـ هم‌زمان به هفته ملی مبارزه با دخانیات، در آیینی نمایش‌گاه کاریکاتور روزهای تاریک با حضور مدیران و مسئولان شهری در نگارخانه کوشک کمال‌الملک کاشان گشایش یافت.

مسعود خاندایی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان در این آیین، ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برای برپایی چنین نمایش‌گاهی گفت: با توجه به این‌که آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطر از جمله عواملی هستند که سلامت روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند و نظر به وجود 60 هزار دانش‌آموز در شهر، لازم است با طراحی و اجرای برنامه‌های موثر، زمینه مصونیت کودکان و نوجوانان را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم کنیم.

در ادامه سید علیرضا مروجی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز به نقش دخانیات در ایجاد بیماری‌ها اشاره کرد و از آموزش خود‌مراقبتی به عنوان مهم‌ترین مهارت برای توان‌مندسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نام برد.

دکتر مروجی تصریح کرد: خودمراقبتی در تمام ابعاد سلامت بویژه در زمینه پیشگیری از مصرف دخانیات دارای نقش بسیار مهم و کلیدی است.

محمدجواد سامانی‌نژاد معاون هماهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان نیز در این آیین، ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته ملی مبارزه با دخانیات، برنامه‌های آینده حوزه اجتماعی سازمان را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد:با هم‌افزایی نهادهای متولی در سطح شهر همچون معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهزیستی بتوان گام مهمی در جهت پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی برداشت.

در این نمایش‌گاه که به همت فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی برپا شده، 20 تابلو کاریکاتور از هنرمندان کاشان در ابعاد 70*50 با موضوع پیشگیری از مصرف دخانیات تا 30 خردادماه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.